Dzīves nesaudzētā: Atskats uz Holzijas koncertu Helsinkos

Krista Garanča
, Izklaides ziņu žurnāliste
CopyDraugiem X Whatsapp
Holzija (Halsey)
Holzija (Halsey) Foto: Gen Press Photo

Amerikāņu dziedātājas Holzijas (Halsey) vārds ziņu virsrakstos pasaulē un arī Latvijā parādījies ar visnotaļ “dzeltenu” nokrāsu. Jāatzīst gan, ka to izprovocējusi arī pati Holzija, ļoti atklāti runājot par savu problemātisko bērnību, veselības problēmām, atkarībām un attiecībām ar “sliktajiem puišiem”. Visi pārdzīvojumi dzirdami arī viņas jaunākajā albumā, kura ietvaros viņa devusies turnejā. Uz koncertu Somijas galvaspilsētā Helsinkos devās arī TVNET. 

Ko tur slēpt, arī es Holzijas vārdu zinu pēc viņas skandalozās dabas, tādēļ biju mazliet skeptiska par to, kas gaidāms uz lielās skatuves. Bet, esot ceļā uz lidostu un pa radio skanot viņas jaunākajam singlam, sapratu - šī meitene ir kas vairāk var virsrakstiem dzeltenās preses pirmajās lapās.

25 gadus vecā Holzija (īstajā vārdā Ešlija Nikolete Frandžipāne) šā gada janvārī izdeva savu trešo studijas albumu “Manic”, kas jau guvis lieliskus panākumus -

“Forbes” vēsta, ka šis ir pirmais no šogad izdotajiem ierakstiem, kas ieguvis platīna statusu.

Šis ir arī Holzijas līdz šim personiskākais albums. Radio hits “You Should Be Sad” ir par attiecībām ar reperi G-Eazy, kas bija ļoti publiskas un, pēc visa redzētā un dzirdētā spriežot, ļoti toksiskas. Arī viņas līdz šim veiksmīgākais singls “Without Me”, kas pie klausītājiem nonāca jau 2018. gadā, ir par mīļotā nostādīšanu pāri savām vēlmēm.

Dziesmā “clementine” savukārt dzirdami vārdi, kas reflektē uz viņas sadzīvošanu ar bipolārajiem traucējumiem. "I don't need anyone / I just need everyone" (Man nevienu nevajag, man tikai vajag visus), viņa dzied.

Arī uz skatuves Holzija ir atklāta un runā par ļoti personiskām tēmām, piemēram, pašnāvību, ko mēģināja izdarīt 17 gadu vecumā.

“Šī ir mana otrā dzīvība, kuru, es jums apsolu, es neizniekošu,” koncertā saviem faniem apsolīja viņa.

Zinot tikai šo mazo daļu, kam viņa savos 25 gados ir izgājusi cauri un par ko izvēlējusies runāt publiski, atliek vien nobrīnīties, ar kādu vieglumu viņa to izdzīvo uz skatuves. Viņa ir pārliecinoša, gaumīgi seksapīla, rotaļīga.

Uz skatuves viņai pievienojas arī pavadošais sastāvs – ģitāra, taustiņi, bungas un basģitāra, tomēr skatuve ir brīva un viņa lieliski to piepilda, esot viena pati.

Video: ieskats Holzijas koncertā Helsinkos

Šovu papildina vizualizācijas fonā un trīs kustīgi LED ekrāni. Novēroju, ka Holzija idejas skatuves scenogrāfijai "aizņēmusies" no britu grupas “The 1975” (sk. recenziju), kuras uzstāšanos varējām redzēt arī pērn Latvijā, festivālā “Positivus”. Un kā nu ne, pati Holzija vairākkārt atzinusi, ka viņai šī grupa šķiet ļoti pievilcīga, un 2015. gadā starp viņu un grupas vokālistu Metjū Hiliju... Jā, uzminējāt - bija romāns.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

this: is Manic. ?: @yasi

A post shared by halsey (@iamhalsey) on

Holzijas dziesmas, tāpat kā viņas personība, ir ļoti daudzšķautņainas, un vienā žanrā viņu nav iespējams ievietot. Sadzirdams kaut kas no sintpopa, hiphopa, alternatīvās mūzikas, pat kantrī. Bet, hei, albuma nosaukums ir “Manic” - tas daudz ko izsaka. 

Holzijas dejas uz viena no ekrāniem, kas iestiprināts ķēdēs pie Helsinku ledus halles griestiem, papildināja uguns šovs, pirotehnika un konfeti – vārdu sakot, aizraujoši! Uz Holziju ir interesanti skatīties, un jāuzteic arī viņas balss, kas skan labi, arī lēkājot un karājoties gaisā vairāku metru augstumā.

Spēcīgākais moments bija koncerta izskaņa, un ne tāpēc, ka viņa izpildīja savu līdz šim lielāko hitu “Without You”, bet gan viņas vārdi faniem: “Iemesls, kāpēc manai mammai ir meita un maniem brāļiem – māsa, ir tāpēc, ka man ir iespēja šeit būt un jums dziedāt.”

Man šķiet, ka Holzija beidzot ir ļāvusi mums iepazīties ar Ešliju. Un Ešliju gaida lielas lietas.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

BIG // tiny @yasi

A post shared by halsey (@iamhalsey) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Amsterdam ? @yasi

A post shared by halsey (@iamhalsey) on

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu