Recenzija publicēta 20.04.2020. Šajā dīvainajā laikā, kad visi publiskie koncerti ir atcelti, man ir īpašs prieks atkal nedaudz padziļināti pievērsties katra melomāna pamatnodarbei - mūzikas ierakstu baudīšanai un vērtēšanai. Lai arī albumu recenzijas gandrīz nevienu vairs neuztrauc - atverot mūzikas straumēšanas aplikāciju, katrs pats tagad kritiķis, ik pa laikam tomēr piedāvāšu jums savas pārdomas par jaunākajiem ierakstiem. Lūk, pirmie iespaidi par ilgi gaidīto Ņujorkas dendiju "The Strokes" jauno plati.
The Strokes "The New Abnormal"
(Cult Records/RCA)
10/12
Pirms ķeros klāt jaunajam albumam, atgādināšu, ka "The Strokes" ar savu raupjo garāžroka skanējumu spilgti debitēja gadsimta sākumā, pieliekot punktu tā dēvētajam ņūmetālam un postgrandžam, kas tobrīd jau līdz nelabumam, subjektīvi, protams, blakus Britnijai un Kristinai Agilerai dominēja mūzikas topos. Grupas lieliskais debijas albums "Is This It" (2001) ievadīja jaunu ēru rokmūzikā - tādas grupas kā "The White Stripes", "Kings Of Leon", vēlāk arī britu salu atbilde "The Libertines", "Arctic Monkeys", "Franz Ferdinand", atgrieza ticību autentiskam sešdesmito, septiņdesmito roka formātam.
Grupas albumu triloģija, kas noslēdzās ar nedaudz smagnējo 2005. gada "First Impressions Of Earth", iezīmēja pirmo radošo posmu grupas attīstībā. 2009. gadā seko solista Džuliana Kasablankasa (Julian Casablancas) sānsolis - albums "Phrazes for the Young".
Pienākuma pēc vīri ar jaunu plati "Angles" atgriezās 2011. gadā, savukārt pēdējā kopā sanākšana studijā rezultējās ar 2013. gada veikumu "Comedown Machine", ja neskaitām 2016. gada EP "Future Present Past". Paralēli savus vaibstus mainīja visa mūzikas industrija - uzvaras gājienu sāka urbānā mūzika, rokmūziku nostumjot ēnā, par pelnošākajiem kļuva tehno dīdžeji, kuri vienā vakarā pamanījās, paspaidot pogas vairākos festivālos, nopelnīt miljonus, kā arī pamazām mainījās mūzikas klausīšanās paradumi (Spotify, iTunes utt).