Kā koronavīrusa krīze skārusi Latvijas influencerus (1)

Sejas.lv
CopyDraugiem X Whatsapp
Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto Foto: Unsplash

"Golin Riga" nule publiskojis Latvijas ietekmīgāko influenceru sarakstu, taču prieku par slavu internetā aizēnojusi Covid-19 krīze.

Kā vēsta TV3 Ziņas, Covid-19 radītais satricinājums ekonomikai atstājis negatīvu iespaidu arī uz sociālo tīklu zvaigznēm. Samaksa par vienu reklāmas publikāciju ir ne tikai kritusies par 30%, bet daudzi zīmoli Latvijā ir iepauzējuši vai pat pilnībā pārtraukuši sadarbību ar influenceriem. 

"Mazie influenceri kļūst daudz nozīmīgāki - tiem, kam ir 10 000 sekotāju vai mazāk, jo viņiem ir ļoti lojāla sekotāju bāze, kā arī viņiem pagaidām nav tik augstas cenas kā varbūt pašiem ietekmīgākajiem influenceriem," atklāj Kristaps Siliņš, influenceru indeksa līdzautors.

Tāpat eksperts atzīst, ka koronavīrusa laikā pieaugusi "Instagram", "YouTube" un "Facebook" influenceru atbildība sabiedrības izglītošanā: "Influenceriem ir ļoti liela atbildība uz viņu pleciem, komunicēt korektu informāciju, un daudzi influenceri arī ļoti atbildīgi šo funkciju veic. Protams, mēs redzam arī negodprātīgus mēģinājumus pārdot produktus, kas nedarbojas, dezinfekcijas līdzekļus, kas nav sertificēti."

Influenceru vidū ir arī ļoti sīva konkurence - pērn Latvijā bija 300 influenceru, bet šogad - 1800. 

"Golin Riga" uzticības un efektivitātes jaunākajā indeksā iekļautie ir tikai 32% no visiem, kas sevi Latvijā sauc par influenceriem. Pārējie - vairāk nekā 60% esot ar krāpnieciskiem elementiem. 

Anastasija Štokolova, influenceru indeksa līdzautore, secina: "Diemžēl daudzi uzņēmumi, pirms dod naudu influenceriem, nepārbauda, vai influenceri nekrāpjas. Ļoti liela daļa Latvijā joprojām mākslīgi palielina savu sekotāju skaitu, piepērk viltus profilus, lai reklāmdevēju acīs šķistu iespaidīgi. Tāpat influenceri blēdās ar "laikiem" un mākslīgi radītiem komentāriem."

Vairāk uzzini TV3 Ziņu sižetā!

Komentāri (1)CopyDraugiem X Whatsapp
Uz augšu