Plati ievada titulskaņdarbs "220 volti" - filozofiska balāde Kanādas trubadūra Leonarda Koena (Leonard Cohen) vēlīnās daiļrades manierē. Klusināti klavieru akordi, pulsējoša ģitāras arpedžija un deklamatīvs dziedājums. "Cilvēki nāk, un cilvēki aiziet," uz augstajām notīm ievibrē Ainara balss. "Svabadais gars un ticība paliek." Arī nākamā dziesma "Aleluja" ir klusināta, ambienta mīlas balāde, kurā dzirdama Ainara laulātās draudzenes Lienes piebalss. "Liktenīgie kuriozi" arīdzan balstās uz deklamatīva, monotona dziedājuma, kuru kopā satur Džefa Baklija (Jeff Buckley) cienīgs gaisīgs ģitāras rifs. Viena no plates jaudīgākajām kompozīcijām ir septiņu minūšu garā "Mīlestība skaitās", kurā Ainars atsaucas uz literatūras klasiku, reliģiskiem tēliem, sadzīvi lauku sētā, kurā jau vairākus gadus ar jauno ģimeni saimnieko un audzē krūmmellenes, esības vieglumu un smagumu jeb čugunu, līdz skaņdarbs, ienākot bungu ritmam, paceļas jaunā līmenī - monotonais motīvs izskan kā postroka himna. Kustīgi rotaļīgā "Gleznot ceļu caur mīnām", kurā Ainars apdzied pēc ilgu gadu pārtraukuma uzdrošināšanos atkal gleznot jeb mālēt, ir acīmredzama muzikāla atsauce uz Mielava autoritāti - komponistu Imantu Kalniņu, savukārt "Plecu pie pleca" ir kārtējais apliecinājums Ainara mīlestībai pret bardu kultūru. Starp citu, uz albuma vāka ir redzama Ainara glezna - savulaik Rīgas dzīvokļa pretēja nama jumts saulrietā.
Ar Ainaru esam daudz diskutējuši, kas svarīgāks - teksts vai mūzika. Es allaž esmu bijis nedaudz vairāk muzikālā pavadījuma, producēšanas nianšu, skanējuma nometnē, tekstam atstājot pakārtotu, lai arī būtisku lomu; Ainars kā prioritāru izvirzījis tieši tekstu. Un taisnība jau ir, ja nav kaut minimāla vēstījuma, tad labāk nemaz nesākt komponēt. Protams, tas viss nav tikai melns un balts, tomēr, klausoties Ainara pēdējo gadu ierakstus, ir acīmredzami, ka tieši izteiktajam, izdziedātajam vārdam Mielavs pievērš vislielāko nozīmi. Tiklīdz vārds sāk dominēt pār mūziku un paņem visu klausītāja uzmanību, bieži vien mūzika kļūst par nenozīmīgu fonu. Brīžiem arī šajā albumā izteiktā deklamēšana nedaudz nomāc melodijas potenciālu, melodiskā līnija, frāzējums sāk atkārtoties, radot līdzīgas sajūtas, kā klausoties nesenāko Boba Dilana audiogrāmatu, albumu Rough and Rowdy Ways. Jā, audiogrāmatu, nevis albumu. Piemēram, dziesmas "Salto" un "Sprīdītis" šķiet izmīcītas no vienas māla pikas.