Liepājas teātra direktors Herberts Laukšteins uzskata, ka teātrī peļņa nedrīkst būt galvenais rādītājs veiksmei vai neveiksmei. "Tas, ka Latvijā teātri ir kapitālsabiedrības un galvenais rādītājs, pēc kura vērtē kapitālsabiedrības darbu, ir peļņa, nav normāli. Tas būtu jāmaina," viņš saka intervijā žurnālam "Ir".
Laukšteins: Teātri kā kapitālsabiedrības - tas būtu jāmaina
Lietuvā esot cits modelis - teātri ir iestādes. "Peļņa nepaliek teātriem, tā aizceļo uz ministriju un pēc tam tiek sadalīta," viņš saka. "Mākslā mēs visu laiku riskējam. Profesionālajai mākslai ir tiesības uz neveiksmi, jo bez neveiksmes nevar būt liela veiksme."
Laukšteins uzskata, ka māksliniekiem jābūt brīviem strādāt — tikai tad kaut kas var sanākt.
"Režisoriem nevajadzētu baidīties no neveiksmes un teātru direktoriem — spiest uz kasi. Jā, ir svarīgi, lai zālē ir skatītāji, bet biļetes uz teātri nevar tirgot kā biznesā.
Jo tādu cenu skatītāji nemaz nevarētu atļauties. Ja ierēdņi saka «pelniet paši!», režisori sāk uztraukties un teātru direktori sāk uztraukties, un rezultāta nav."
Kopumā Laukšteins uz jauno sezonu raugās cerīgi, jo teātrī vakcinēta lielākā daļa personāla, un viņš cer arī uz skatītāju veselo saprātu — kā visās kultūras institūcijās, arī šeit uz izrādēm varēs tikt ar Covid-19 sertifikātu.
Sezonu teātris sāks 19. augustā, kad Liepājas teātra mazajā zālē koncertzālē "Lielais dzintars" pirmizrādi piedzīvos deviņu teātra jauno aktieru diplomdarba izrāde "Cietsirdīgās spēles".
Diplomdarba izrāde iekļauta teātra repertuārā un iestudējumu pēc Alekseja Arbuzova lugas veidojis režisors Dmitrijs Petrenko, kurš norādīja, ka izrādes mērķis bija likt aktieriem izstrādāt lomu no sākuma līdz beigām ar visu to metožu palīdzību, kuras aktieri apguvuši ceturtajā studiju gadu laikā.