"TikTok" lietotāja no Skotijas Luna (zināma kā @lunathic) uzvarējusi cīņā ar mazumtirdzniecības veikalu ķēdi "Lidl" pēc tam, kad viņa savos sociālajos tīklos vērsa uzmanību uz kādu preci.
Skotu "tiktokere" piesaka karu "Lidl" un panāk preces atsaukšanu
23 gadus vecā studente Luna šā gada augustā veikalā "Lidl" iegādājās "Just Free" auzu pienu, taču pamanīja, ka viņas iepakojuma saturs bija "kunkuļains un nelabi oda". Drīz vien pēc tam viņa par šo situāciju pastāstīja arī saviem sekotājiem sociālajos tīklos.
"Šis ir labs piens, es to lietoju gadiem," sacīja "tiktokere". "Katru nedēļu izlietoju četras paciņas, un es iegādājos lielo iepakojumu, kura derīguma termiņš ir līdz 2022. gadam. Kad atvēru to, pamanīju, ka piens ir kunkuļains un nelabi ož."
"Es nodomāju, ka tas ir tikai viens iepakojums, taču pamēģināju vēl citus, un tie visi tādi bija. 15. augustā es sazinājos ar "Lidl" un lūdzu man atdot 11,20 mārciņas (13,20 eiro), ko iztērēju par pienu. Viņi man neatdeva naudu, bet sacīja, ka viņu kvalitātes nodrošināšanas komanda šo sūdzību izskatīs. Tas prasīja ļoti ilgu laiku, un beigu beigās es atguvu naudu tikai par vienu iepakojumu," sacīja Luna.
Līdz tam brīdim Luna bija noraizējusies, ka šis pats piens joprojām atradās pārdošanā. Savas bažas un neapmierinātību viņa publiski pauda vietnē "TikTok".
"Daudzi man piekrita, un mani video bija ļoti skatīti. Daži cilvēki man norādīja, ka es nepareizi uzglabāju šo pienu vai arī "kunkuļi" patiesībā ir auzas, vai arī to, ka man vienkārši vajag sakratīt to pirms lietošanas, tāpēc es atgriezos veikalā, lai nopirktu pienu un pierādītu, ka ar to kaut kas nav kārtībā," atklāj Luna.
Kāds Lunas video saņēma vairāk nekā trīs miljonus skatījumu vien dažu dienu laikā - viņa iegāja veikalā, nopirka pienu un pēc tam to izlēja, lai parādītu auzu pienā esošos kunkuļus.
@lunahtic Proof I didn’t tamper with it. Lidl won’t take the lumpy sour milk off the shelves. ##milk ##lidl ##mouldymilk ##oatmilk ##proof ##lumpy ##gross ##part2 ##3m ##scottish ##acotland ##fyp
♬ original sound - Luna
"Es to izdarīju, lai pierādītu skeptiķiem, ka man ir taisnība. Cilvēki visā valstī mani sāka atzīmēt savos video, kur redzams šis piens, un es nodomāju, ka [veikalam] nevajadzētu tādu tirgot."
"Auzu piena misija" turpinājās, kad Luna atkārtoti sazinājās ar "Lidl".
Veikals viņai nosūtīja kuponus 50 mārciņu vērtībā kā žestu, lai parādītu, ka uzņēmums uztver nopietni viņas bažas.
Taču "tiktokere" nelikās mierā - sekoja vairāki zvani, un Luna atklāj, ka viņa saņēmusi atbildi, ka prece netiks atsaukta no tirdzniecības, jo "nerada draudus dzīvībai".
Nākamais solis bija nodot šo jautājumu izskatīšanai vietējai vides veselības nodaļai. Viņi piekrita šo situāciju izmeklēt.
Drīz vien iestāde nāca ar jaunumiem - Luna atklāja saviem 57 tūkstošiem sekotāju, ka viņai atsūtīti dokumenti, kuros ieteikts pienu izņemt no apgrozības.
Kāds "Lidl" darbinieks nosūtīja Lunai paziņojumu par preces atsaukšanu un atļāva viņai ar to dalīties.
"Lidl" savā paziņojumā norāda: "Mūsu pēdējā auzu piena izņemšana notika pagājušajā trešdienā. (..) Tas bija saistīts ar vairākām sūdzībām, ko saņēmām par to, ka produktā ir kunkuļaini/balti peldoši gabaliņi. Tika apstiprināts, ka tas nerada risku veselībai un drošībai."
Uzņēmuma "Lidl" pārstāvis BBC norāda: "Mūsu, "Lidl", mērķis nekad nav bijis likt klientam būt neapmierinātam jebkādā veidā, un mēs ļoti cieši sadarbojamies ar mūsu piegādātājiem, lai nodrošinātu, ka produkti mūsu veikalos ir visaugstākās kvalitātes."
Uzņēmuma paziņojumā teikts, ka drīz veikalos nonāks šīs preces jaunas partijas.
Luna ir gandarīta, ka viņas centieni ir atmaksājušies. "Tas nenotiek bieži, kad jūs varat iegūt liela uzņēmuma uzmanību, lai paveiktu kaut ko, kas varētu šķist sīkums, bet daudzi cilvēki bija saskārušies ar šo pašu problēmu."