"Spotify" reaģē uz akciju kritumu, paziņo par plāniem cīņā pret dezinformāciju

TVNET
"Spotify" reaģē uz akciju kritumu, paziņo par plāniem cīņā pret dezinformāciju
Facebook Draugiem Twitter Whatsapp
Comments 9
Daniels Eks
Daniels Eks Foto: SHANNON STAPLETON/REUTERS

Mūzikas straumēšanas platforma "Spotify" paziņojusi, ka pievienos brīdinājumu visiem podkāstiem, kuros tiek apspriests Covid-19. Kompānijas vadītājs Daniels Eks paziņoja, ja jaunais brīdinājums novirzīs lietotājus uz koronavīrusa faktu datu centru.

"Spotify" arī publicēja esošos noteikumus, kas aizliedz dalīties platformā ar nepatiesu informāciju, kas var nodarīt kaitējumu. Eks "Spotify" mājaslapā paziņoja, ka viņam "kļuvis skaidrs, ka mūsu pienākums ir darīt vairāk, lai nodrošinātu līdzsvaru un piekļuvi plaši pieņemtai informācijai no medicīnas un zinātnes aprindām, kas mūs vada šajā bezprecedenta laikā".

Eks paziņoja, ka "Spotify" svētdien ir publicējis savas vadlīnijas veidotājiem par to, kāds saturs tiek uzskatīts par nepieņemamu. Šos noteikumus "Spotify" izstrādāja kopā ekspertiem, un tie tiek regulāri atjaunoti.

Noteikumos teikts, ka satura veidotājiem ir jāizvairās no satura, kas "reklamē bīstami nepatiesu vai bīstami maldinošu medicīnisku informāciju, kas var radīt kaitējumu (..) vai radīt tiešus draudus sabiedrības veselībai".

Tostarp jāizvairās no apgalvojumiem, ka Covid-19 vai citas slimības nav īstas un cilvēku mudināšanas apzināti inficēties ar koronavīrusu, lai veidotu imunitāti.

Saturs, kas pārkāpj noteikumus, var tikt izņemts no platformas, un atkārtotu pārkāpumu gadījumā konts var tikt slēgts.

Platforma "Spotify" pēdējā laikā nonākusi ziņu virsrakstos saistībā ar podkāstu autoru Džo Rogenu, kura vadītais raidieraksts pērn bija visklausītākais "Spotify". Tomēr Rogens tiek plaši kritizēts par alternatīvi labējo uzskatu paudēju intervēšanu, retoriku pret vakcīnām un sejas aizsargmaskām. Viņš arī mudinājis pret koronavīrusu lietot prettārpu medikamentu ivermektīnu, lai gan pētījumos nav pierādīta tā efektivitāte, bet ir zināms, ka tas var būt bīstams cilvēkiem.

Atbilstoši mediju informācijai "Spotify" 2020. gadā samaksājis 100 miljonus dolāru (89 miljonus eiro) par tiesībām uz podkāstu "The Joe Rogan Experience".

Amerikāņu rokzvaigzne Nīls Jangs pirms nedēļas publiski apsūdzēja "Spotify" "melīgas informācijas izplatīšanā par vakcīnām, potenciāli izraisot to cilvēku nāvi, kas tic dezinformācijai, ko viņi izplata". Jangs lika platformai izvēlēties starp viņu un Rogenu, un "Spotify" atteicās no Janga mūzikas.

Solidarizējoties ar Jangu, arī Kanādas dziedātāja Džonija Mičela (Joni Mitchell) paziņoja par "Spotify" boikotu.

Konkurējošie mūzikas servisi - Tidal un Apple Music tieši pretēji - aktīvāk sākuši reklamēt Nīla Janga katalogu.

Arī Lielbritānijas princis Harijs un viņa dzīvesbiedre amerikāņu aktrise Megana Mārkla pauduši bažas "Spotify" par dezinformāciju, bet turpinās sadarboties ar platformu.

Janvāra sākumā grupa mediķu, zinātnieku un veselības aprūpes nozares speciālistu parakstīja "Spotify" adresētu atklātu vēstuli, kurā pauda bažas par Rogena podkāstiem, kuros apspriests Covid-19.

Servisa tirgus vērtība pēc Rogena skandāla kopš 26. janvāra nokritusi par sešiem procentiem.

Mūziķu aprindās ir arī tādi, kas aizstāv "Spotify" lēmumu saglabāt Rogena šovu, piemēram, rokgrupas "Disturbed" līderis Deivs Dreimens (Dave Draiman) paslavēja "Spotify" par "nepiekāpšanos lielā uzrauga priekšā". 

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu