Kanādiešu roka veterāns Nīls Jangs (Neil Young) vērsies pie straumēšanas platformas "Spotify" darbiniekiem ar aicinājumu pamest darbu, kā arī mudinājis banku klientus izņemt naudu no lielajām amerikāņu bankām, šādi protestējot pret maldinošu informāciju par Covid-19 un kaitīgu klimata politiku.
Nīls Jangs "Spotify" darbiniekus aicina pamest kompāniju (4)
Paziņojumā savā mājaslapā Jangs kritizēja "Spotify" vadītāju Danielu Eku, norādot, ka skandālā ap podkāstera Džo Rogena raidījumiem tieši viņš ir galvenā problēma.
Rogena podkāsts "The Joe Rogan Experience" ir viens no populārākajiem "Spotify". Pēdējā laikā izraisījies skandāls ap neortodoksālajiem viedokļiem par Covid-19, kas izskanējuši Rogena raidījumos. Rogenam tiek pārmesta arī melno rasi nievājoša vārda lietošana ēterā. Pats Rogens gan skaidro, ka piemēri pēdējās apsūdzībās izrauti no konteksta.
"Mūsu komunikācijas laikmetā maldinoša informācija ir problēma. Atsakieties no maldinošas informācijas izplatītājiem," teikts Janga paziņojumā.
Protestējot pret viedokļiem, kas saistībā ar Covid-19 tēmām izskanējuši Rogena podkāstā, Jangs pagājušajā mēnesī noņēma savu mūziku no "Spotify" piedāvājuma.
Viņa piemēram sekojusi dziedātāja Džonija Mičela, ģitārists Nilss Lofgrens un pētniece Brenē Brauna.
Jangs tagad aicina banku klientus izņemt savu naudu no lielajām starptautiskajām bankām "JPMorgan Chase & Co", "Citigroup Inc", "Bank of America Corp" un "Wells Fargo & Co", pārmetot tām, ka tās nodara kaitējumu, finansējot fosilā kurināmā industriju.
Rogens atvainojies gan par melnos aizskarošā vārda lietošanu, gan pretrunīgajiem viedokļiem par Covid-19 vakcīnām.
Dienu pirms Janga aicinājuma "Spotify" vadītājs darbiniekiem sacīja, ka viņš gan nosoda Rogenu par rasistiskā vārda lietošanu, tomēr uzņēmums Rogenu negrasās apklusināt.
Vēršoties pie "Spotify" darbiniekiem, Jangs norādīja:
"Es saku, ka Daniels Eks ir jūsu lielā problēma, nevis Džo Rogans. Pametiet šo vietu, pirms tā apēd jūsu dvēseli."
Jangs arī mudināja mūziķus un māksliniekus savu daiļradi izvietot citur.
Plašumā vēršoties skandālam ap maldinošo Covid-19 informāciju, pagājušajā nedēļā "Spotify" tirgus vērtība saruka par diviem miljardiem dolāru.
Uzņēmums norādījis, ka visiem materiāliem, kuros tiek diskutēts par Covid-19, tiks pievienots marķējums par rekomendācijām saistībā ar saturu.