Kā jums šķiet, vai producentiem ir sniegta saprotama informācija par autortiesību un blakustiesību atlīdzību izmaksu un iegūšanas kārtību?
Varu droši teikt, ka, manuprāt, LaIPA korekti un pilnīgi sniedz visu nepieciešamo informāciju, jautājums tikai, vai cilvēki grib iedziļināties. Visu vajadzīgo var atrast gan LaIPA mājaslapā, gan jebkuru neskaidrību gadījumā var zvanīt un jautāt. Ja vien ir vēlme iedziļināties, tad mūsu sniegtā informācija tiešām ir ļoti pārskatāma un saprotama.
Vai un kā LaIPA var palīdzēt producentiem? Kādas saredzat LaIPA funkcijas plašākā nozīmē, ne tikai kā atlīdzību izmaksu administrēšanu vien?
LaIPA sen jau nav tikai administrators un izmaksātājs. Jo, ja visu pareizi saprogrammē, tad veikt lielos aprēķinus un vienkārši administrēt var arī ar pāris veiksmīgu datorprogrammu palīdzību. Bet LaIPA pārstāv mūziķu viedokli, LaIPA ietekmē sabiedrības viedokli, LaIPA pārstāv visu mūsu intereses gan likumdošanā, gan politiski. Ļoti būtisks ir mūsu izveidotā nodibinājuma “Fonds Līdzskaņa” sniegtais atbalsts nelaimē vai grūtībās nonākušiem mūziķiem, tāpat jāmin arī LaIPA atbalsts visai nozarei tik svarīgajā pasākumā kā ikgadējā Mūzikas ierakstu gada balva “Zelta mikrofons”. Tādēļ nešauboties varu teikt, ka tas, ko dara LaIPA, ir ļoti vērtīgi gan mūziķiem, gan arī Latvijas sabiedrībai.
Kā jūsu darbību un ikdienu ietekmē jaunie ierobežojumi un pandēmija kopumā?
Pandēmija ļoti izmainīja dzīvi visiem, kas ir saistīti ar mūzikas industriju, jo pilnībā mainījās veids, kā mēs strādājam, kā mēs dzīvojam. Ja iepriekš mēs varējām kaut ko plānot un darīt, tad šobrīd nekas nav mūsu rokās, viss ir atkarīgs no pandēmijas diktētajiem apstākļiem, no tā, ko lems valdība, kādus soļus spers, kādus noteikumus ieviesīs, un jebkādi mūsu ieplānotie pasākumi ir pakļauti pēkšņām pārcelšanām, atcelšanām un tamlīdzīgi. Līdz ar to arī manu dzīvi tas ir ļoti ietekmējis, un es esmu ieņēmusi tādu nogaidošu pozīciju, jo šobrīd, tā kā es strādāju komercuzņēmumā, tad es neredzu finansiālu pamatojumu vispār kaut ko rīkot, jo viss ir apdraudēts, nestabils, neprognozējams. Un arī tās iespējas un minimālie apmeklējumi, visi ierobežojumi – tas viss būtībā sagrauj jebkādu finansiālu pamatu koncertu, festivālu un pasākumu rīkošanai. Līdz ar to, piemēram, mēs kā Laimas Vaikules festivāla [“Laima Rendezvous Jūrmala”] rīkotāji jau divus gadus pārceļam festivālu, ļoti ceram, ka šogad beidzot tas notiks. Kā “Zelta mikrofona” rīkotāji mēs esam pilnībā mainījuši pasākuma norisi. Iepriekš balvu pasniegšana notika kādā teātrī, atvērtā vietā, kur var visi nākt un skatīties – tie bija svētki un liels pasākums. Šobrīd mēs esam visu minimizējuši, jau otro gadu pārcēluši uz nelielu telpu Rīgas Mākslas un mediju tehnikumā. Pasākumu tagad gatavojam vairāk kā televīzijas tiešraidi ar balvu pasniedzējiem un nominantiem, bet ne vairāk. Un ar visiem iespējamiem sarežģījumiem, kādi vien ir, lai nodrošinātu pareizu cilvēku plūsmu un ievērotu drošības pasākumus. Jā, tā kā tas ir ļoti mainījis visu, un arī nākotnes plānošana ir visai sarežģīta, jo nav saprotams, kā viss var pagriezties. Varbūt vienā dienā viss mainīsies un mūs atbrīvos no šiem te “uzpurņiem” [maskām], un cilvēku pazemojošiem kodiem, policistu pārbaudēm un visām pārējām lietām, un mēs būsim brīvi un varēsim atgriezties un atkal rīkot pasākumus un koncertus normāli.