Kaspars Zaviļeiskis: Laikam vistiešākais vārds, kādā jūs dēvēt, ir “leģenda”. Kā jums pašam tas patīk un vai tas brīžiem nešķiet mulsinoši?
Billijs Kobems: Tas ir tikai vārds. Jūtos pagodināts, ja kāds mani uzskata par leģendu, bet citādi esmu vienkārši cilvēks. Mūzika ir tas, ar ko es pelnu sev iztiku, es to mīlu un tāpēc to daru. Esmu laimīgs, ja cilvēki to uztver tādā veidā, ka sauc mani par leģendu.
Laikam jau tikai loģiski, ka tiekat dēvēts par leģendu, jo fakti no biogrāfijas runā paši par sevi. Piemēram, tas, ka esat spēlējis trompetista Mailza Deivisa grupā, kas daudziem džeza faniem joprojām nozīmē ļoti daudz. Vai spēlēšanu tajā var pielīdzināt tādai kā Mailza Deivisa augstskolai, kurā savulaik sabija daudzi nu jau arīdzan leģendāri džezmeņi?
To var dēvēt par skolu augstvērtīgu zināšanu apgūšanai. Tajā iemācies ķermeņa valodu, to, kā momentāni ļaut cilvēkiem saprast, ko tu vēlies, neko daudz viņiem nepasakot. It īpaši, ja runa ir par mūzikas spēlēšanu.
Atceros, ka iegāju studijā, pārkāpu pāri vadu mudžeklim un ieraudzīju Čiku Korea, tad Kītu Džaretu, tad Džo Zavinulu, tad Lariju Jangu un pēc dažām minūtēm ienāca arī Herbijs Henkoks. Un es joprojām runāju tikai par taustiņinstrumentālistu sekciju!
Un neviens nerunāja, Mailzs noskaitīja ritmu un sāka spēlēt. Ne visi pievienojās, jo nebija sajūtas, ka tā būtu jādara. Tā bija kā mācību stunda. Katrs ieklausījās, ko dara citi, un spēlēja tikai to, kas šķita iederīgs. Tās ir mācības, ko grūti ietvert vārdos. Var par to runāt, var izstāstīt, kā tas notika, bet citam ir grūti to izprast, ja tas nav pieredzēts uz savas ādas. Arī pīļu māte nesaka pīlēniem, lai tie sekotu. Viņi vienkārši seko. Tāda bija tā sajūta.