Biežāk, pārvietojoties ar transportlīdzekli, mūzikas ierakstus salīdzinoši biežāk klausās vadītāji, augstākā līmeņa speciālisti pēc nodarbošanās, iedzīvotāji ar salīdzinoši augstākiem gan personīgajiem ienākumiem, gan ienākumiem uz vienu cilvēku ģimenē, iedzīvotāji, kuru ģimenē ir 4 un vairāk cilvēki, kā arī tie iedzīvotāji, kuri mūziku klausās radio.
Kā liecina 2022. gada aptaujas rezultāti, jautāti par mūzikas atskaņošanu klientu apkalpošanas vietās, Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 60 gadiem salīdzinoši visvairāk piekrīt apgalvojumam, ka mūzika klientu apkalpošanas telpās uzlabo noskaņojumu, kā arī tam, ka mūzikai klientu apkalpošanas vietās jābūt mierīgai un neitrālai (vidēji 73% aptaujāto), kā arī mūzika telpās nodrošina atvērtāku, draudzīgāku vidi – 74%;
ka klientu apkalpošanas vietās būtu jāskan fona mūzikai – 73%; ka noteikti ieteiktu pakalpojumu sniedzējiem atskaņot mūziku klientu apkalpošanas vietās – 73% respondentu.
Salīdzinoši visretāk iedzīvotāji piekrīt tam, ka mūzikai biroja darba telpās ir jābūt ritmiskai, aktīvai, tā uzskata 56% aptaujāto.
“Mūs iepriecina aptaujas rezultāts, ka 74% Latvijas iedzīvotāju piekrīt tam, ka par intelektuālā īpašuma izmantošanu jāsaņem atlīdzība,” saka LaIPA izpilddirektore Liena Edvardsa.
Viņa uzsver vēl kādu niansi aptaujā: 71% aptaujāto norādījuši, ka intelektuālā īpašuma aizsardzības lielākie ieguvēji ir autori un izpildītāji, bet gandrīz puse jeb 47% piekrīt tam, ka intelektuālā īpašuma radīšana var dot būtisku ieguldījumu Latvijas ekonomikas ilgtermiņa attīstībai un labklājībai.
Un šajos jautājumos tas ir gadu no gada pieaugošs rādītājs.
“Tas ir ļoti nozīmīgs secinājums un liecina par sabiedrības pieaugušo izpratni intelektuālā īpašuma jautājumos,” saka Liena Edvardsa un piebilst: "Šie rezultāti liecina par to, ka mēs, skaidrojot un izglītojot cilvēkus par intelektuālā īpašuma jautājumiem, esam uz pareizā ceļa."