Jāņem vērā fakts, ka viss tapa pandēmijas laikā, tajos divos gados, kad mūsu prāti – gan mans, gan Kristapa, gan Kārļa un, protams, arī kora – bija "bezsvara stāvoklī", jo vienkārši bija daudz brīvā laika. Bija laiks radīt un pārdomāt. Nenoliedzami, bija arī milzīga sarežģītība – kā to visu realizēt, kā nepazaudēties sarežģītajos apstākļos.
Bet man šķiet, ka mums izdevās, izstrādājot katru mazāko niansīti, ietverot tās domas un idejas, uz kuru pamata radījām programmu. Domāju, ka to varēja sajust un piedzīvot arī skatītāji.
Vienlaikus tapa ne tikai pats uzvedums, bet arī koncertfilma. Tas prasa papildu ieguldījumus no autoriem un koristiem, kā arī papildu finansiālos resursus. Kas šajā koncertfilmā tiek parādīts?
Filmā ir "dzīvie" koncertuzveduma momenti, ir dziesmas un starpsižetu stāsti, kurus veidoja režisors Valters Mirkšs, kurš dzīvo Amerikā. Viņš bija Latvijā tieši šajā pandēmijas gadā un radīja mazas īsfilmiņas, kas papildināja muzikālo stāstu. Kārļa Kazāka rakstītos īsfilmiņu tekstus ierunāja aktieris Andris Keišs, horeogrāfiju iestudēja Inga Krasovska, bet tēlu un identitāti izstrādāja mākslinieks Mareks Gureckis. Mēs tos nodēvējām par "sajūtu stāstiem". Tāda interesanta forma, lai paustu mūsu kopējo ideju.
Vai šim projektam bija atsaucība arī no Latvijas mūzikas nozares organizācijām, īpaši ņemot vērā tobrīd aktuālos Covid-19 ierobežojumus?
Es ļoti priecājos, ka atbalsts bija. Vispirms jau tādā ziņā, ka bija iekšēja līdzi jušana, jo pat nedēļu līdz pašam koncertam vēl bija atļauts pulcēties tikai nelielam cilvēku skaitam. Tur bija tāda "Lielā Nezināmā" sajūta līdz pat norises dienai. Mēs mācījāmies platformā "Zoom", gan individuāli, gan pavasarī tiekoties pa mazām grupiņām, dziedot ārā, kad laukā ir +5 °C. Bet tas viss savā ziņā mūs norūdīja, un tagad atskatoties var tikai nopriecāties par to, cik neprātīgi un dulli tapa šis uzvedums. Es gribētu teikt paldies, ka mūsu ideju atbalstīja gan Saulkrastu novada dome, gan vietējie uzņēmēji un LMT, bet pašās beigās, ar piekto projektu konkursu pēc kārtas, saņēmām arī Valsts kultūrkapitāla fonda atbalstu.