Straumētāko ierakstu topā jauni līderi: novērojama arī “TikTok” ietekme

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Foto: Edijs Andersons

“Zelta Mikrofons” un ziņu portāls TVNET turpina iepazīstināt ar mūzikas straumēšanas rezultātiem internetā. “Straumētākais ieraksts ar Elektrum” topa 13. nedēļā ir izmaiņas - jauni līderi apvienotajā albumu topā!

Lai arī mūsdienas ir singlu un pašu veidotu izlašu laiks, kad mākslinieki visbeidzot nāk klajā ar ilgi gaidītiem albumiem, tie arī mūsdienās veiksmīgi nonāk mūzikas straumēšanas topā. Tāpēc šoreiz sāksim ar albumiem - šogad pirmo reizi apvienotā albumu topa galvgalī ir latviešu repera Gustavo atgriešanās albums “Tagad tikai sākās”! Singlu topa desmitniekā ir divas albuma dziesmas “Efekts”, piedaloties ansim un Dj Monsta, kā arī tituldziesma “Tagad tikai sākās” kopā ar Ozolu un Čižiku.

“Ir gandarījums un prieks, ka, atgriežoties ar jaunu albumu pēc vairāk nekā desmit gadu Gustavo projekta pauzes, ir tik liela interese no klausītāju puses. Vēlos pateikt lielu paldies klausītājiem par tiktāl veltīto uzmanību un daudziem atzinīgiem vārdiem.

Citējot albuma tituldziesmas piedziedājumu, jāsaka: “Tagad tikai sākās!” - šī gada vasarā ar koncertprogrammu “Beidzot”, kas būs papildināta ar dažiem skaņdarbiem no jaunā albuma, uzstāšos lielākajos vasaras festivālos!” atklāj mūziķis.

Albumu topa otrajā vietā ir Lanas del Rejas 24. martā izdotais “Did You Know That There's a Tunnel Under Ocean Blvd”, kura lielākais hits ir “A&W”, bet kopumā albums komerciāli ir neformāts un drīzāk dzejas albums - dziesmās saplūst dažādi stili, izpildījuma tehnikas, veidojot kolāžas un atklājot mākslinieces vēstījumu, apstiprinot viņas kulta mākslinieces statusu. Trešajā vietā ir Metro Boomin ar albumu “HEROES & VILLAINS”. No jaunumiem jāpiemin arī Dievidkorejas grupas “BTS” dalībnieka Jimin EP albums “FACE”, kas šonedēļ ir piektais klausītākais. Savukārt sestajā vietā ir “Depeche Mode” ar albumu “Memento Mori”, kura 12 dziesmas izved klausītāju cauri plašam emociju diapazonam.

Foto: publicitātes.

Kas attiecas uz singlu topu, Latvijā joprojām visstraumētākā dziesma ir grupas “Olas” “Dzīvot kaifs” , kurā piedalās arī Misters Krūmiņš un heywhosthatkid. Dziesma topā ir četras nedēļas, divas no tām - pirmajā vietā. Otrajā vietā ir “Bermudu divstūris” un “Apvedceļš” ar “Brāl, ar dzīvi nekaulē”, kas šī gada topā dažādās pozīcijās ir bijusi visas 13 nedēļas. Bet trešie - Fiņķis un Patrisha ar “Raķešu zinātne”, kas topā atrodas trīs nedēļas.

Foto: publicitātes.

Savukārt no ārzemju dziesmām pirmajā vietā joprojām ir “Flowers” - Mailijas Sairusas hits, kas topā atrodas jau 11. nedēļu. Otrā ir Instasamka ar dziesmu “ЗА ДЕНЬГИ ДА” (Par naudu - jā), kas topā ir bijusi visas 13 šī gada nedēļas. Bet trešās ir Pink Pantheress un Ice Spice ar dziesmu “Boy's a liar Pt. 2” - astoņas nedēļas topā, lielā mērā pateicoties vietnes “TikTok” trenda popularitātei. Topa ietvaros var runāt par “TikTok” faktoru. Tā, piemēram, sestajā vietā ir ierotējis Miguel ar 2010. gada dziesmu “Sure Thing”, kas kļuvusi par vietnes hitu. Savukārt astotais ir reperis Eminems ar 2004. gada dziesmu “Mockingbird” - “TikTok” deju video tika izmantota dziesmas paātrinātā versija, kas ieguva milzu popularitāti, raisot interesi arī par oriģinālo versiju.

Foto: publicitātes.

“Ja mēs runājam par veiksmīgām relīzēm straumēšanas un mūzikas lejupielādes platformās, tas ir vairāku faktoru kopums, kas to veicina. Kā arī pasaules situāciju kopumā var skatīt atšķirīgi, piemēram, no situācijas Latvijā. Gaumes atšķiras arī tuvākajiem kaimiņiem – lietuviešiem un igauņiem, līdz ar to Spotify Top 50 nedēļas topos katrā valstī redzēsim daudz atšķirību. Kopumā uzskatu, ka veiksmīgas relīzes digitālajās platformās veicina vairāki faktori: mākslinieka radītās mūzikas aktualitāte; sava lojālā auditorija – fanu bāze, konsekvence gan komunikācijā ar auditoriju, gan jaunas mūzikas izdošanā, gan – dzīvo priekšnesumu plānošanā.

Tāpat svarīga ir klātesamība sociālajos medijos un ne tikai esība tur, bet arī izpratne satura veidošanā un katras platformas specifikā un tad algoritmi un platformu pleilistes, kas atkal Latvijas gadījumā darbojas citādāk kā pasaulē.

Papildu faktors ir, piemēram, hiphopa auditorijai Latvijā – digitālās straumēšanas platformas būs primārais kanāls mūzikas izplatīšanai, jo radiostacijas šo žanru atskaņo maz vai gandrīz nemaz,“ pauž Inese Saulāja-Dobele, izdevniecības “Warner Music Baltics” pārstāve Latvijā.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu