Vai hiphopa kultūra gadu laikā ir mainījusies? Vai tu pielāgojies šīm pārmaiņām – īpaši tagad, kad hiphops no alternatīvā žanra jau kļuvis par meinstrīmu?
Kā jebkurš cits žanrs, arī hiphops mainās, jo mainās mūsu ieradumi, paradumi, sociālie tīkli, kurus lietojam, kuri ietekmē dziesmu garumu, tempu, tēmas... Mainās apkārt esošā pasaule, tehnoloģijas, un tas būtiski maina un ietekmē hiphopu. Šogad hiphopa žanram paliek 50 gadi.
Tas radās Ņujorkā, bet tālāk izplatījies pa visu pasauli, un, protams, pa šo laiku ļoti daudz kas ir mainījies. Tagad mums ir telefoni, bet, kad aizsākās hiphopa žanrs, tādu nebija, bija kasetes un “floppy disk” (disketes – A.K.). Manuprāt, tehnoloģijas, dzīves ritms, pats saturs un vēstījums arī kļuvis diezgan stipri citādāks. Tajā pašā laikā hiphopam piestāv būt mazliet patstāvīgam, lecīgam, tādam, kas pa spalvu neglaudīs. Jo, ja hiphops paliks omulīgs un foršs draugs, tad tas vairs nebūs labs hiphops. Šī žanra esence ir tā, ka hiphops ir kā spurains ezītis, kurš kaut kur blandās apkārt.
Kāds, tavuprāt, ir vidējais latviešu hiphopa klausītājs? Tagad un agrāk?
Manuprāt, ar grupas “Fact” darbības sākumu ir augusi arī auditorija, paaudzes, kuras ir sekojušas līdzi hiphopa attīstībai. Tās varētu būt aptuveni 3 līdz 5 paaudzes. Varu raksturot šī žanra patērētāju no sava skatupunkta: galvenokārt tās ir jaunietes, vecuma grupā no 16 līdz 25.