20. gadsimta sešdesmitajos un septiņdesmitajos gados, kad Padomju Savienība un citas sociālistiskā bloka valstis mērķtiecīgi sadarbojās ar valstīm Āfrikā, vienlaikus gan piedaloties to dekolonizācijā, gan mēģinot tās kolonizēt no savas puses, uzspiežot tām sociālisma ideoloģiju – sākot ar ekonomisko un militāro atbalstu, beidzot ar izglītības un kultūras apmaiņas programmām. Šī perioda dotās liecības kalpo par pamatu jau 14. Starptautiskās laikmetīgās mākslas festivālam Survival Kit.
Lai arī Rīgas vēsturiskās attiecības ar Āfriku plašākā kontekstā mūsdienās nav vispārzināms fakts, Aukstā kara laikā tās atstāja iespaidu uz mākslu, kultūru un ikdienas dzīvi pilsētā. Rīgā notika Kongo un Angolas mākslinieku izstādes, šeit studēja studenti no Āfrikas valstīm, vietējā periodikā regulāri tika publicētas ziņas par Āfrikas cīņu pret koloniālismu. Festivāla izstādē “Attāluma draudzības” Vidzemes tirgū šobrīd apskatāmi mākslas darbi, kas pēta nerakstītās (vai nepierakstītās) vēstures fragmentus, aplūkojot tos šodienas kontekstā.
Aukstā kara periodā notikušās konferences, festivāli, sapulces un citas “miera un sadraudzības” performances vienmēr bija stingra ideoloģiskā ietvara ierobežotas, tādēļ kuratores Inga Lāce un Alīcija Noka (Alicia Knonck, Francija) aicinājušas māksliniekus no ļoti paša ģeogrāfiskā areāla piedāvāt jaunu, pārdefinētu ietvaru tādai iedomātai konferencei, kas patiesi būtu balstīta solidaritātes un draudzības vērtībās no šodienas skatupunkta.
Alīsija Noka ir Pompidū centra Laikmetīgās mākslas nodaļas kuratore, kura strādā pie muzeja projektiem un kolekcijas paplašināšanas Āfrikas un Centrāleiropas reģionos. Viņa ir atbildīga par Marsela Dišāna balvas izstāžu organizēšanu un paralēli iesaistīta jaunas projektu telpas izveidē Pompidū centra Galerie 0, kuras mērķis būtu kļūt par laboratoriju jaunām mākslas praksēm. 2019. gafā 58. Alīsija kūrēja Albānijas paviljona ekspozīciju “Varbūt kosmoss nav tik neparasts” Venēcijas biennālē.