Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība (LaIPA) sadarbībā ar portālu TVNET piedāvā Latvijā klausītāko singlu topu - prezentējot dziesmas, kas aktuālajā nedēļā ir populāras gan radiostacijās, gan straumēšanas vietnēs internetā. Topu rezultātus veido "Radiomonitor" un "Ranger Computer" apkopotie dati. Gada ceturtās nedēļas topu ilgdzīvotāja ir Patrishas un Fiņķa dziesma “Raķešu zinātne”, un arī straumēšanas topa augšgalā atgriežas klausītāju iecienītas 2023. gada dziesmas.
Latvijas iknedēļas singlu tops: uzvaras laurus plūc dziesmas - ilgdzīvotājas
Interesanti, ka pašmāju singlu straumēšanas top 10 ir gandrīz „kājām gaisā“ - iepriekšējās nedēļas līderis Dons ar dziesmām “Hollow” un “Lauzto šķēpu karaļvalsts” ir devītajā un desmitajā vietā. Savukārt atpakaļ pirmajā vietā ir “Singapūras Satīns” - dziesma “Uz seen” sadarbība ar “A-Europa”, ir virsotnē, “Degviela” ir otrajā vietā. Trešie šajā nedēļā ir Patrisha un Fiņķis ar dziesmu “Raķešu zinātne”. Šāda veida izmaiņas var skaidrot ar to, ka, piemēram, “Singapūras Satīns” dziesmas ir pievienotas pleilistēs, kas tiek atskaņotas gadu no gada, kamēr Dons ar savām dziesmām raisīja pastiprinātu interesi saistītu ar dalību konkursā “Supernova”.
Lielajā straumēšanas topā no otrās pozīcijas uz augšu kāpis reperis 21 Savage ar “redrum” no 12. janvārī izdotā albuma “American Dream”. Mūzikas kritiķi uzteic repera spēju atrast balansu starp slavenības statusu un reālās dzīves auksto patiesību. Otrajā vietā ir Džeka Harlova hits “Lovin On Me”, kas slavas virsotnes iekaroja, pateicoties dziesmas popularitātēi vietnē “TikTok”, bet trešā ir Teita Makreja ar “greedy”. Makrejas jaunākais albums “Think Later” iznāca pagājušā gada nogalē, krustojot popmūziku ar tādiem žanriem kā trap un R&B - rezultāts ir svaigs un lipīgs. Bet veiksmīgo singlu “greedy”, kas topā rotē jau no septembra, albuma nākamais singls “exes” vismaz Latvijas straumēšanas topos nav nomainījis.
Latviešu mūzikas singlu top trīs radiostaciju rotācijā paliek nemainīgs - visvairāk spēlētākā ir Emilijas dziesma “Sirds pelnos”. Tai seko “Laika suns” un Kristīnes Pāžes dziesma “rīts, rīts, rīts, rīts, rīts, rīts” un trijnieku noslēdz “KautKaili” ar dziesmu “Ļauj man”.
Savukārt lielā radiostaciju top 20 virsotnē ir Elīza Rouza un Kelvins Hariss ar “Body moving”. Uz otro vietu pakāpusies dziesma “Head Down”, kas ir “Lost Frequencies” sadarbība ar “Bastille”. Trešajā vietā ir Dua Lipa ar singlu “Houdini”. Arī latviešu singlu līderi ir atrodami lielajā top 20 pēc kārtas 10. , 11. un 12. vietā.
Jautājām radio SWH personībai un “SWH top 20” vadītājam Artim Dvarionas viņa domas par dziesmām, kas atrodas radiostaciju topa pirmajās vietās: “Godīgi sakot, man ir grūti izcelt “Body moving” uz pārējo dziesmu fona. Pēdējā laikā ir sajūta, ka Lielbritānijā šāda veida “deju himnas” cep kā pīrādziņus. Un tomēr ir pāris mazi elementi, kas nostrādā dziesmai par labu un izskaidro tās popularitāti. Nostrādā Kelvina Harisa vārds, kas ir šīs dziesmas galvenais karoga nesējs, viņš ir leģendāra personība deju mūzikā. Otrs elements ir dziesmā dzirdamā taurītes skaņa, kas ir prātā paliekošs āķis. Trešais ir dziesmas aranžējums - šobrīd deviņdesmito gadu deju mūzikas estētika atkal ir pieprasīta, un šajā dziesmā to arī saklausām."
Dvarionas turpina: “Dziesma “Sirds pelnos” - pirmkārt, jāizceļ Emilijas balss tembrs. Viņu salīdzinātu ar BŪŪ, nevis tādēļ, ka abas būtu līdzīgas manieriski un stilistiski, bet tīri no tā viedokļa, kādu svaigumu pašmāju mūzikā abas ir ienesušas. Otrais, dziesma ir ļoti sirsnīga, tāpat kā pašas Emilijas būtība.
Viņa pārstāv arī Gen Z paaudzi un šīs paaudzes kods dziesmā arī rezonē. Un piedziedājuma meldiņš ir atmiņā paliekošs. Galvenais - dziesma ir sirsnīga un vienkārša, izpildīta ar atšķirīgu, pievilcīgu balss tembru.
Klausoties Emiliju, mēdzu atcerēties par astoņdesmitajos gados populāro Treisiju Čepmenu un viņas dziesmu “Talking About Revolution.”