Topošā hiphopa mūzikas kanāla veidotāji: "Hiphops ir iespēja, kā vecākiem saprast savus bērnus"

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Foto: Publicitātes foto

Hiphopa kultūras veidotāji un cienītāji aizvadījuši kopīgu manifestu, kurā šī žanra topošās raidstacijas veidotāji – EHR Mediju Grupa kopā ar DJ Gustavito un komūnu hiphops.lv – publiski prezentēja jaunā EHR HIPHOP Hits mūzikas kanāla FM piedāvāto versiju, kas nesen iesniegts Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) izsludinātajā konkursā Rīgā par FM apraides tiesību piešķiršanu 100,0 megahercu frekvencē.

Pasākuma laikā šī žanra atbalstītājiem bija iespēja iepazīties ar hiphopa kultūras plašo klāstu, kas ir ne tikai mūzika, bet arī deja, māksla un stils. Par muzikālo priekšnesumu rūpējās Dj Gustavito un Dj AG, savukārt Bboy Vadim Master, Bboy An-Juicy breika deju komanda “Factory Kingz” – pasaules, Eiropas un Latvijas čempioni breikā starp bērniem un junioriem – uzstājās ar brake-dance paraugdemonstrējumiem. Savukārt populārais grafiti mākslinieks Thobek veidoja šim žanram veltītus zīmējumus.

Foto: Publicitātes foto

Hiphop kultūras žanrs ir pelnījis vietu ēterā

Reperis ansis, kurš tikko ar bītmeikeru projektu “Netīrās cilpas” (kurā viņš darbojas kopā ar savu brāli 181h/Kārli Kolmani) ieguvis Latvijas Mūzikas ierakstu gada balvu “Zelta mikrofons” nominācijā “HIPHOP albums”, atzīst: “Latvijā hiphop mūzika, sevišķi tās konteksts un nozīme, radio un televīzijā ir komunicēta minimāli. Par repu pārsvarā zina tikai tie, kuri to ir apzināti centušies iepazīt, jo vienotas platformas, kur ar to varētu ikdienā saskarties, vietējā mērogā nav. Tagad, kad reps Latvijā jau ir skatāms kā vairāku paaudžu kulturāla parādība, domāju, ka tikai ar vienu radio staciju pat varētu būt par maz!”

“Hiphops neapstrīdami ir daļa no Latvijas kultūras, bet tā pieticīgā loma televīzijā un radioviļņos sabiedrībai ir gadiem zemtekstā signalizējusi, ka mēs, par spīti lielajai organiskajai aktivitātei un plašajai auditorijai, neskaitāmies mūzika, neskaitāmies māksla un vispār esam kaut kas, kam jāeksistē nomaļus, neietekmējot kultūrtelpu. Mēs jau vismaz desmit gadu runājam par to, ka tas nav normāli,”

saka ansis.

Foto: Publicitātes foto

Hiphops kā motivācija jauniešiem izrauties no problēmām

Bboy An-Juicy un breika deju komandas “Factory Kingz” pārstāvji atzīmē: “Radio ir laba platforma, kurā var ietvert ne tikai mūziku, bet arī podkāstus un intervijas. Hiphops ir sinonīms vārdam ielu kultūra – arī Latvijā vairāki talantīgi mūziķi, dejotāji un dīdžeji ir nākuši no ielu kultūras, tieši tur kļuvuši par personībām, sākot attīstīt savus talantus. Mēs zinām, ka jaunieši nereti saskaras ar problēmām ģimenēs, mobingu skolās un sociālo atstumšanu.

Tā rezultātā daļai jaunatnes iestājas nolemtības sajūta un depresija, jo šķiet: ja reiz nav naudas pulciņiem un DJ kursiem, esmu pakļauts nabadzībai. Tieši šeit nāk palīgā hiphops, jo daļa šīs kultūras pārstāvju ir saskārušies tieši ar tām pašām problēmām, taču spējuši tikt galā ar izaicinājumiem un kļuvuši par pieprasītiem hiphopa māksliniekiem.

Šie stāsti var ļoti iedvesmot jauniešus neapstāties pie grūtībām, bet doties uz priekšu.”

Kā norāda brake-dance pārstāvji, šobrīd hiphopa žanru katrs izpildītājs pārstāv vairāk vai mazāk atsevišķi: mūziķi, dīdžeji, breikeri, free style dance dejotāji, kuri dejo galvenokārt hiphopa mūzikas pavadībā, kā arī grafiti mākslinieki – lai arī viņi cits citu pazīst, tomēr reti kad apvienojas kā vienas kustības pārstāvji kādu konkrētu mērķu sasniegšanai. “Tāpēc, ja varētu visus šos talantus apvienot vienā platformā – tas būtu ļoti jaudīgi,” spriež breika deju komandas “Factory Kingz” pārstāvji.

Hiphop platforma ir iespēja vecākiem labāk izprast bērnus

DJ Gustavito. 
DJ Gustavito. Foto: Publicitātes foto

Viens no EHR HIPHOP Hits mūzikas kanāla FM piedāvātās versijas līdzautoriem Dj Gustavito norāda: “Ir ļoti labi, ka esam sākuši šo kustību attīstīt. Esmu par to, lai klausītājiem būtu izvēle un šis mūzikas žanrs būtu pieejams plašākai sabiedrībai. Tieši radio ir tā platforma, kurā var atlasīt jaunākos šī žanra skaņdarbus. Latvijā hiphopa līmenis pēdējos gados ir ļoti kāpis – gan muzikālā noformējuma ziņā, gan liriskās apdares veidā. Par to liecina arī fakts, ka uz Latviju brauc daudzi ārzemju hiphopa mūziķi un šie koncerti ir ļoti apmeklēti.”

Foto: Publicitātes foto

Savukārt Toms Barons Lūķis, EHR Latviešu hiti zīmola vadītājs, vērtējot aizvadīto manifestu, akcentē: “Ir liels prieks, ka hiphopa komūna parādīja savu vienotību un atnāca uz manifestu. Protams, priecājamies arī, ka Rīgas dome mums atļāva šo pasākumu sarīkot.

Tas lielais ieguvums ir tas, ka jau tagad mēs parādījām, ka hiphops ir tāds pats kultūras žanrs kā šlāgermūzika, popmūzika un daudzi citi mūzikas veidi, tikai atšķirība ir tajā, ka radio to spēlē ievērojami mazāk.

Šobrīd EHR HIPHOP Hits mūzikas kanāla FM piedāvāto versiju esam palaiduši EHR aplikācijā, EHR mājas lapā un citās radio straumēšanas vietnēs. Hiphop FM stacijas dziesmas ir cenzētas, tās tiek atskaņotas angļu un latviešu valodā, un mēs esam gatavi šo versiju palaist jau 100 megahercu frekvencē.”

“Lēmums, protams, ir jāpieņem NEPLP,”

saka Toms Barons Lūķis. “Šis bija tas mirklis, kad daudzi no klātesošajiem saprata, ka hiphop ir pelnījis vietu ēterā. Mēs redzam, ka jaunieši pamet ierastos medijus, un šī ir unikāla platforma, ko jauniešiem patērēt. Pie tam – šādā veidā varētu jauniešus satuvināt ar viņu vecākiem.

Jaunā platforma varētu kliedēt daļai vecāku nepareizo priekšstatu par to, kas ir hiphops.

Ka tie nav tikai amerikāņu gangsteri, tas ir mūzikas veids, kas visplašāk atspoguļo sabiedrības problemātiku, tādā veidā vecāki caur šo mūziku varētu arī labāk izprast savus bērnus.”

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu