Pirmie sertifikāti ir saņemti!
Pirmajā sertifikātu pasniegšanas pasākumā, kas notika 25. aprīlī mākslas centrā “Zuzeum”, platīna sertifikātu saņēma:
- “Citi Zēni” par dziesmu “Eat your salad”,
- “Bermudu Divstūris” par “Brāl' Ar Dzīvi Nekaulē”,
- “Sudden Lights” par dziesmu “Aijā”.
Savukārt ar zelta sertifikātu tika sumināti deviņi ieraksti:
- “Bermudu Divstūris” ar divām dziesmām “Līgava” un “Vidēji glīts”,
- ārzemēs dzīvojošais latviešu producents Tobu ar divām dziesmām “If I Disappear” (ft. Tom Mårtensson) un “Back to you”,
- “M.Sencis un Grandmasters Neons” ar “Pie***t Seju”,
- “Singapūras Satīns” un “A-Europa” ar dziesmu “Uz Seen”,
- Mesa ar “Ko vairāk man vajag”,
- “Labvēlīgais Tips” ar “Tukšu tačku”,
- Lauris Reiniks, Rūta Reinika-Preisa ar “Ričijs Rū ar gaisa balonu”.
Sertifikāti - balvas, kas tika pasniegtas ceremonijā, vizuāli atgādina plati, kas simbolizē pāreju no fiziskiem mūzikas nesējiem uz straumēšanas laikmetu. Tās vizuāli atspoguļo ideju par mūzikas neierobežotību un tās visaptverošo pieejamību digitālajā ērā, kur fiziskas robežas vairs neeksistē un mūzika ir pieejama vien dažu klikšķu attālumā. Balvu dizainu izstrādājis mākslinieks Haralds Gerts.
Foto: Pasniegti Zelta un Platīna sertifikāti Latvijas mūzikas ierakstiem
“Pirms digitālās “ēras” sākuma mūziķu popularitātes novērtējums bija dziesmu atskaņošana radiostacijās un pārdoto disku skaits, par kuriem tradicionāli tika piešķirti arī atbilstoši sertifikāti vai balvas - zelta un platīna diski. Šobrīd nozarē situācija ir radikāli cita, kas izpaužas arī klausītāju ikdienas paradumu maiņā - par galveno objektīvo rādītāju ir kļuvušas dziesmu vai albumu straumēšanas reizes dažādās straumēšanas platformās,” saka LaIPA izpilddirektore Liena Edvardsa, norādot, ka jaunieviestie straumēšanas sertifikāti un to piešķiršanas kārtība ir starptautiski akceptēts process. “Es domāju, ka statistikas apkopošana un noteiktu līmeni sasniegušo mākslinieku apbalvošana ar zelta un platīna sertifikātiem ir ne tikai novērtējums konkrētam māksliniekam vai dziesmai, bet arī pamudinājums visai nozarei - autoriem, izpildītājiem, producentiem: sekojot līdzi tendencēm mūzikas mārketingā un mūzikas tirgū kopumā, “iznest” savu radošo veikumu ļoti plašai auditorijai,” uzskata Liena Edvardsa, LaIPA izpilddirektore.