Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība (LaIPA) sadarbībā ar portālu TVNET piedāvā Latvijā klausītāko singlu topu - prezentējot dziesmas, kas aktuālajā nedēļā ir populāras gan radiostacijās, gan straumēšanas vietnēs internetā. Topu rezultātus veido Radiomonitor un Ranger Computer apkopotie dati. 29. nedēļa atnes jaunus topa līderus, vienīgi apvienība “Olas” nemainīgi saglabā pirmo vietu straumētāko latviešu singlu topā. Tādēļ izjautājām mūziķus par viņu hitu recepti.
Latvijas topā līderu maiņa, tikai apvienība “Olas” paliek vietā un atbild uz jautājumiem
Radiostaciju tops
29. nedēļā Latvijas radiostaciju topa pirmajā vietā ierindojas “Coldplay” jaunākā dziesma “feelslikeimfallinginlove”, kas topā atrodas ceturto nedēļu. Sabrina Kārpentere ar “Espresso” topā ir 13 nedēļas un šoreiz otrajā vietā. Savukārt trešais ir aizvadītās nedēļas līderis Eminems ar “Houdini”.
No latviešu singliem topā vislabāk veicies Chris Noah ar “Desmitiem reižu”, kas ierindojusies 15. vietā. Savukārt “Instrumenti” ar “Tu iekriti manī” ir 16. vietā. Trešais veiksmīgākais latviešu singls ir Dona jaunākā dziesma “Sāp”, kas lielajā top 20 ir 26. spēlētākā.
Straumēšanas tops
Latvijas straumēšanas topa līderos ir Big Baby Tape un Aarne ar “Supersonic”. Otrajā vietā Kendriks Lamārs ar “Not Like Us”, bet trešais ir Eminems ar “Houdini”. No latviešu singliem lielajā top 20 šoreiz desmitajā vietā iestraumējuši “Olas” ar hitu “Nārnija” , bet 12. vietā ir Fiņķis un Patrisha ar dziesmu “Raķešu zinātne”. Trešais veiksmīgākais latviešu singls ir rolanda če dziesma “dzīve tāda”, kas lielajā topā ierindojas 23. vietā.
Jau 19. nedēļas Latvijas straumēšanas topa virsotnē atrodas apvienība “Olas” ar aktuālo hitu “Nārnija”, kas tika izdots 7. martā un kurā piedalās arī dziedātāja Esmeralda un producents “heywhosthatkid”. Pēc apvienības pārsteiguma koncerta festivālā “Positivus” šī dziesma topā būs līdz brīdim, kad to nomainīs nākamais “Olu” hits. Tādēļ par hitiem laikus izjautājām “Olu” kodolu Žani un Reiku.
Pagājušajā gadā “Olām” bija hits “Dzīvot kaifs”, šogad tā ir “Nārnija”, un kopumā "Olas" varētu komplektēt savu hitu izlasi. Kurus no agrākajiem hitiem publika joprojām pieprasa koncertos?
“Olas”: Par šo mēs jau smējāmies, ka nākamo albumu varētu saukt “Labāko hitu izlase”, bet, ja nopietni, tad mēs joprojām nezinām, kā tas ir - “speciāli uztaisīt hitu”. Atbildot uz jautājumu, no agrākajiem hitiem koncertos cilvēki ar nepacietību gaida gan “Pāri okeānam”, gan “Priekšnieku nav”.
Kā kopumā “Olām” veicas jubilejas gada koncertos?
“Olas”: Jubilejas koncertos gāja ļoti labi! Pirmais izpārdotais Palladium pulcēja 1600 cilvēkus, savukārt AOK papildkoncertā bija vēl vairāk apmeklētāju, ap 2400. Un kas interesantākais - papildkoncertā no skatuves jautājām cilvēkiem, lai paceļ rokas tie, kas ir bijuši Palladium, un nobrīnījāmies, ka rokas pacēluši salīdzinoši maz cilvēku. Tas nozīmē, ka abos koncertos bija dažāda publika.
Kas ir pārsteidzošākā jūsu dziesmas versija, ko esat dzirdējuši? Varbūt kāds klausītājs ir dalījies ar asprātīgu vai nopietnu stāstu?
“Olas”: Kaut kad ļoti sen, kad izlaidām “Pāri okeānam”, mēs redzējām dziesmas kaverversiju, ko izpildīja kāds brazīlietis, kurš spēlēja ģitāru un arī nodziedāja dziesmu. Tas bija pārsteigums. Kopumā mūs ļoti priecē arī redzēt daudz dažādus video, kur cilvēki no dažādām valstīm dejo pie “Nārnijas”.
Kas pašiem ir tā dziesma-hits, kas neiziet no prāta un kurai visu laiku dungo līdzi?
“Olas”: Ja runa ir par mūsu dziesmām, tad, protams, “Nārnija”, kas šobrīd ir kaut kas maģisks - katrā koncertā mums ir īpaša sajūta to izpildīt. Pat “soundčekā” pirms koncerta gribas dziedāt un dejot uz visiem 100 procentiem.
Kas ir apvienības “Olas” radošais dzinulis? Kur rodat iedvesmu un kāda ir radošā rutīna, kurā top hiti?
“Olas”: Mūs uz priekšu dzen pats radošais process. Šobrīd mēs gatavojam jaunu dziesmu, kas varētu iepatikties cilvēkiem, un, cerams, tā pārspētu “Nārnijas” panākumus. Šī sacensība starp savām dziesmām dod spēku taisīt kaut ko jaunu. Protams, liels prieks redzēt, ka dziesmas iziet arī ārpus Latvijas. Tāpat esam pamanījuši, ka pēc koncertiem parādās papildu motivācija nākt uz studiju - ir dziesmas, kas ir aizsāktas pat koncertu aizskatuvē.