Dažkārt ieraksti tiek izdoti arī pēc autora nāves - autora piemiņai. Tā, piemēram, šā gada 27. septembrī klajā nāks pēdējās desmitgades elektroniskās mūzikas / avangarda popa spožākā talanta SOPHIE pēcnāves albums, kas iesākts pirms autores pēkšņās nāves un kuru pabeiguši viņas tuvākie cilvēki ar mūziķes ģimenes atbalstu. Arī Latvijas mūzikā ir līdzīgi precedenti. “Saziņā ar mantiniekiem tika izdots arī Edvīna Zariņa un Dakotas pēdējā koncerta ieraksts no Ogres koncerta “Dzīvā skatuve”. Šķita, ka tas ir cienījams žests, kas tika izdarīts pēc palikušo grupas biedru lūguma, un albums tika nominēts arī “Zelta Mikrofonam”,“ atklāj Guntars Račs. Arī Ulda Stabulnieka albums “Es mīlu dzīvi skaisto” miksēts, māsterēts un izdots pēc mūziķa nāves, saskaņojot ar Stabulnieka atraitni. “Priecājos, ka šis ieraksts neiegūla plauktos uz mūžīgiem laikiem. Tai pašā laikā es gribētu nomierināt visus, kas uzskata, ka tā ir iedzīvošanās uz aizgājēju nelaimes. Nē, es patiesībā neatceros, ka jebkāds “pēcnāves” albums būtu nesis kādus komerciālus veiksmes stāstus. Mēs to esam darījuši tikai, lai godam saglabātu piemiņu. Iespējams, ar pēcnāves veltījumu koncertiem ir citādāk, bet ierakstu izdošana parasti ir tikai piemiņas fiksācija," pauž Račs.
Guntars Račs vada kompāniju “MicRec Publishing” un astoņus gadus bija “EMI Music Publishing un Sony ATV Partneris Baltijas valstīs”, pārstāvot vairākus desmitus tūkstošu autoru miljons darbus Baltijas valstīs, mūzikas licencēšanā sadarbojoties gan ar filmu kompānijām, gan ar reklāmas aģentūrām.