Interesants piedāvājums. Tomēr, tā kā kopš 2022. gada 24. februāra ģeopolitiskā situācija Eiropā ir krasi mainījusies, būtu nepieciešams plašāks izvērtējums par to, ko mēs izvēlamies skatīties, kam vēlamies atvēlēt savus līdzekļus un par ko man kā mediju pārstāvim būtu jāinformē savi lasītāji.
Tendence atgriezties “normalitātē” Latvijas – un šajā gadījumā, sevišķi Rīgas – kontekstā ir lavījusies klusi un uzmanīgi, izmeklēti birdinot pa informatīvai druskai par kultūras un izklaides pasākumiem krievu valodā un krievu auditorijai.
Apzinoties Rīgu kā ilggadēju placdarmu Krievijas dzīvesstila svinēšanai un popularizēšanai, tas ir tikai likumsakarīgi.
Arī Serebreņņikova filmas parādīšanās uz kinoteātra “Splendid Palace” ekrāna iekļaujas šajā pašā noskaņā: mēs varam izrādīt un skatīties filmas par jebko, jo dzīvojam brīvā valstī un cenzūra Latvijā ir aizliegta. Saistībā tieši ar “Splendid Palace” šīgada februārī TVNET publicēja rakstu, kurā aplūkoja kādreizējā Eiropas Parlamenta un Saeimas deputāta Aleksandra Mirska iecerēto koncertprogrammu, kurai vajadzēja notikt uz kinoteātra skatuves šīgada aprīlī.
14. februārī Rīgas vicemērs Edvards Ratnieks (NA/LRA) saistībā ar iecerēto koncertu publiski izplatīja sevis nosūtīto aicinājumu Valsts drošības dienestam, kurā bija lasāms:
“Šobrīd hibrīduzbrukumu apstākļos mums ir jābūt modriem un jāizskauž jebkuras aktivitātes, kas arī slēptā veidā mēģina kultivēt prokrievisko režīmu un īstenot Krievijas intereses kultūras aizsegā.”
Notikumu tālākā gaitā noslēdzās ar 25. martā vietnē “Biļešu Serviss” lasāmo paziņojumu, ka Aleksandra Mirska koncerts tehnisku iemeslu dēļ ir atcelts un paredzētajā vietā un laikā nenotiks.
Šķiet, ka jaunās filmas kontekstā nekādu līdzīgu bažu, kādas bija lasāmas Edvarda Ratnieka publiskotajā aicinājumā, nav. Taču tas nenozīmē, ka mēs kopīgi nevarētu papētīt, kas spilgts un zīmīgs gadu gaitā ir noticis Kirila Serebreņņikova filmas galvenā varoņa “dīvainajā karjerā”.