Festivāls ir emocijām bagāts notikums, un mūzika ļauj šajās emocijās atgriezties vēl visa gada garumā. Pēdējos gadus mūziķi arvien biežāk dalību festivālā sasaista ar jaunas mūzikas publiskošanu, šādi gūstot lielākus panākumus arī digitālajā vidē. Festivāla programma ir arī iespēja uzzināt par mūziķiem, vēl pirms tie ir kļuvuši populāri, un iepazīt marginālākus mūzikas žanrus. Šādi tiek veicināta mūzikas aprite, par kuru dziesmas jeb intelektuālā īpašuma autori un izpildītāji saņem sev pienākošo atlīdzību. Par atlīdzības veidiem un tiesiskajiem aspektiem vairāk uzzināt iespējams vietnē Autorskola.lv. Savukārt par aktuālo tendenču ietekmi un festivāla programmu veidošanu izjautāju arī pasākumu “Summer Sound”, “Saldus saule”, “Kartupeļpalma” un “Skaņu mežs” organizatorus.
Šobrīd viens no plašas publikas iecienītākajiem festivāliem ir Liepājā notiekošais “Summer Sound”, kura programmā ir gan populārā, gan alternatīvā mūzika. Sava skatuve atvēlēta arī dīdžejiem, un festivāla galvenie mākslinieki šogad ir deju mūzikas pārstāvji. “Summer Sound” programmā redzam arī Latvijas mūzikas topa līderus.
Foto: Ar dejām pie slavenā dīdžeja Robina Šulca noslēdzies festivāls "Summer Sound 2024"
Uldis Pabērzis, “Summer Sound” organizators, stāsta: “Mēs sekojam tam, ko grib auditorija. Piemēram, mēs neesam elektroniskās deju mūzikas festivāls, bet katru dienu galvenās skatuves programmu noslēdz deju mūzikas pārstāvis, un cilvēkiem tas patīk. Festivālā ir mazākas skatuves, uz kurām var dzirdēt alternatīvo mūziku, bet radīt jaunu trendu, piemēram, piedāvājot jaunu žanru, tas nav "Summer Sound" gadījums. Tāpat jāņem vērā, ka Latvijā nestrādās viss tas pats, kas šobrīd ir populārs pasaulē. Svarīga ir arī paaudžu dažādība - festivāls piedāvā mūziku, kuru zina ne tikai jaunieši. Auditorija ir plašāka - puse līdz 23 gadiem, otra puse vecāki. Piemēram, "Labvēlīgais tips" - šo grupu zina visas paaudzes. Viņus mājās vai, esot ceļā mašīnā, ir klausījušies vecāki, tāpēc "Labvēlīgo tipu" zina arī bērni. Tas ir stāsts par grupām, kas spēlē 20 - 30 gadu garumā un spēj aizraut vairākas paaudzes. Grupai vairs nav konkrēta vecuma auditorijas. Vēl viens fenomens ir Žoržs Siksna. Viņam ir vecāka un tad pavisam jauna auditorija. Iespējams, šajā gadījumā jauniešu vecāki šādu mūziku nav klausījušies. Tas veidojis pārrāvumu, un tagad jauniešiem Žoržs Siksna ir kā atklājums.”