Filmu studija “White Picture” iepazīstina ar režisora Jura Kursieša jaunāko spēlfilmu “Cildenie”, kas pie skatītājiem Latvijā nonāks 15. novembrī.
Publiskots treileris jaunajai Jura Kursieša spēlfilmai “Cildenie”
“Cildenie” stāsta par starptautiski atzītu vācu ērģelnieci Annu un viņas latviešu vīru Andri, ietekmīga valsts uzņēmuma vadītāju Latvijā. Pēc Annas koncerta Vācijā viņi atgriežas Latvijā, lai svinētu Annas dzimšanas dienu, taču viņus sagaida ziņas par Andra saistību ar korupcijas skandālu. Preses spiediens pieaug, radot Andrim milzīgu stresu. Tikmēr Annai jābalansē starp vīra jauno reputāciju un tās ietekmi uz viņas mūziķes karjeru.
Galvenās varones Annas mūziķes prototips ir Iveta Apkalna, slavenā ērģelniece, kas saistāma ar ērģeļu popularitātes atdzimšanu Eiropā. Pasaulslavenā ērģeļu pavēlniece piedalījās arī filmas tapšanas procesā, apmācot galveno aktrisi ērģeļspēlē, kā arī ierakstīja filmas skaņu celiņu.
Filmas galvenā varone Anna ir klasiskās mūzikas izpildītāja, kuras pasaule ir cieši saistīta ar mūziku, kas ir gan emociju izpausmes veids, gan atspulgs viņas iekšējai cīņai. Viņas vīru Andri atveido pazīstamais aktieris Juris Žagars, kurš saka: ”Man jau liekas, ka centos pēc iespējas pietuvināt varoni sev, savām izjūtām, vērtējumiem un reakcijām. Juris Kursietis ir brīnišķīgs režisors, viņš saprot aktiera darbu un zina, kā no viņa dabūt ārā to vērtīgāko. Gudrs, taktisks, iejūtīgs cilvēks, bet galvenais – velnišķīgi talantīgs.”
Režisors Juris Kursietis skatītājiem jau ir pazīstams kā viens no daudzsēriju filmas “Padomju džinsi” režisoriem. Par savu trešo spēlfilmu “Cildenie” režisors saka: “Manas iepriekšējās filmas “Modris” un “Oļegs” pievērsās sabiedrības marginalizēto grupu problemātikai.
Ar jauno darbu vēlējos ieskatīties tajā sabiedrības daļā, kuru bieži uzskata par elites pārstāvjiem. Filmas nosaukums “Cildenie” ir ironisks – šī sabiedrības daļa bieži sevi uzskata par pārāku, taču filmā nereti nostādīti absurdās situācijās, kurās sarkastiska drāma un melnais humors apvienojas, parādot, kā cilvēki paši iekrīt savās lamatās, izliekoties labāki par citiem. Vienā brīdī no iedomātā troņa ir jākrīt.”
Filmā darbojās starptautiska komanda. Galvenajās lomās ir vācu aktrise Johanna Vokaleka (Johanna Wokalek) un aktieris Juris Žagars. Filmas kinooperators ir poļu profesionālis Bogumils Godfrejovs, ar kuru Juris Kursietis sadarbojās jau savās iepriekšējās divās spēlfilmās.
Filmas montāžas režisors ir ievērojamais grieķis Jorgs Mavropsaridis, kuram ir ilggadēja sadarbība ar grieķu režisoru Jorgosu Lantimu. Viņš strādājis pie tādām filmām kā “Laipnības veidi” (Kinds of Kindness, 2024), “Nabaga radības” (Poor Things, 2023), “Favorīte” (The Favorite, 2018), “Svētā brieža nogalināšana” (The Killing of a Sacred Deer, 2017) un “Omārs” (The Lobster, 2015). Iepriekš Mavropsaridis ar Juri Kursieti strādājis kopā ar Jura debijas filmas “Modris” (2014).
Pārējās lomās: Judīte Hofmane (Judith Hofmann, Vācija), Hanna Hilsdorfa (Hanna Hilsdorf, Vācija), Jorgs Pirpasopoloss (Yorgos Pirpassopoulous, Grieķija), Egons Dombrovskis, Gerda Embure, Peka Strangs (Pekka Strang, Somija), Katarīna Unta (Katariina Unt, Igaunija), Dainis Grūbe un Ērika Eglija-Grāvele.
Filmas režisors: Juris Kursietis; scenārija autori: Juris Kursietis un Līga Celma-Kursiete; operators inscinētājs: Bogumils Godfrejovs; montāžas režisors: Jorgs Mavropsaridis; filmas māksliniece: Laura Dišlere; skaņu režisors: Markus Andreass; kostīmu mākslinieki: Jānuss Vahtra, Berta Vilipsone-Ieleja; grima māksliniece: Merlita Veldi; grafiskais mākslinieks: Valters Kalsers; producentes: Alise Ģelze, Evelīna Pentila, Johanna Maria Paulsone un Vikija Miha; producējošās kompānijas: “White Picture” (Latvija), “Stellar” (Igaunija) un ”Asterisk” (Grieķija).
Atbalstītāji: Nacionālais Kino centrs, Igaunijas Filmu institūts, Igaunijas Kultūrkapitāla fonds, Grieķijas Filmu centrs, Radošā Eiropa, Valsts kultūrkapitāla fonds, “Asterisk Post”, “BBrental”, “airBaltic”, lidosta “Rīga”, “Car.LV”, “Grenardi”, “Aretai”, “Daiļdari”, “Abavas vīna darītava”, “Mazsālijas”, “Distillers”, “Vieta”, “Bonnair”, “Maxime Cheurlin&Domaine Georges Noellat”, “Northern Bubbles”, “Decatlhon”, “AA knives”, “Miele”, “LMT”.
Par režisoru
Juris Kursietis (1983) sešus gadus strādājis Latvijas Televīzijā kā starptautiskais žurnālists. 2014. gadā viņa debijas pilnmetrāžas spēlfilma “Modris” piedzīvoja pirmizrādi Toronto un Sansebastjanas kinofestivālos, kur tika apbalvota ar īpašu žūrijas balvu.
Filma tika izrādīta arī Varšavas, Saloniku, Pusanas un citos kinofestivālos. Režisora otrā filma “Oļegs” pasaules pirmizrādi piedzīvoja 2019. gada Kannu kinofestivāla sadaļā Quinzaine des Réalisateurs un tika iekļauta 2019. gada Eiropas Kinoakadēmijas balvas kandidātu sarakstā.
Šī gada februārī Jura Kursieša līdzrežisētā daudzsēriju filma “Padomju džinsi” piedzīvoja pirmizrādi Berlīnes kinofestivāla seriālu sadaļā “Berlinale Series Special” un tika iekļauta arī “Series Mania 2024” oficiālajā programmā, iegūstot skatītāju un labākā aktiera balvu. “Cildenie” ir Jura Kursieša trešā pilnmetrāžas spēlfilma.
Jura Kursieša filmogrāfija: sēriju filma “Padomju džinsi” (2024), spēlfilma “Oļegs” (2019), spēlfilma “Modris” (2014), īsfilma “Rīt būs” (2008).