“Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) sadarbībā ar portālu TVNET piedāvā Latvijā klausītāko singlu topu - prezentējot dziesmas, kas aktuālajā nedēļā ir populāras gan radiostacijās, gan straumēšanas vietnēs internetā. Topu rezultātus veido Radiomonitor un Ranger Computer apkopotie dati. Topos 43. nedēļā notikusi rotācija, kā arī klāt nākušas jaunas dziesmas. Šoreiz uz muzikāliem jautājumiem atbild grupas “Rīgas modes” solists Kalvis Bormanis.
“Rīgas Modes” debitē topa augšgalā un atklāj, kāda loma dziesmā "Otrā plāna aktrise” ir saksofonam
Straumēšanas tops
43. nedēļā Latvijas straumēšanas topa trijnieks ir palicis nemainīgs. Pirmajā pozīcijā ir Džidži Pereza ar “Sailor Song”. Otrajā vietā The Weeknd un Playboi Carti singls “Timeless”, savukārt trešo vietu ieņem Billijas Eilišas hits “Birds Of A Feather”.
Top 20 ir arī četras latviešu dziesmas. Sestajā vietā - Patrishas un Fiņķa hits “Raķešu zinātne”, astotie ir reperi Deniss un Sudrabu sirds ar “Lidojam tik augstu”. Apvienība “Olas”, dziedātāja Esmeralda un producents heywhosthatkid hits “Nārnija” ir 15. vietā, sangvn un Wiesulis ar dziesmu “Pasarg' Dievs” ir 16. vietā, un “Singapūras Satīns” ar “Degvielu” ieņem 17. vietu.
Straumēšanas divdesmitniekā ir arī jaunums - ROSÉ un Bruno Mars singls “APT.”, kas atrodams ceturtajā vietā. Savukārt latviešu top desmitniekā kāpumu piedzīvojis repera Sudrabu sirds singls “Sinepes un medus”, ieņemot astoto vietu.
Radiostaciju tops
Latvijas radiostaciju topa augšgalā ir Billijas Eilišas “Birds Of A Feather”. Interesanti, ka dziesma kā singls apritē nonāca jau vasarā, 2. jūlijā. Otrajā vietā ir Teddy Swims singls “Bad Dreams”, bet trešajā vietā Chappell Roan ar singlu “Good Luck, Babe!”.
Divdesmitniekā ir divas latviešu dziesmas. 12. vietu ieņem “Rīgas modes” ar dziesmu “Otrā plāna aktrise”, savukārt Reika un Emilījas dziesma “Tikai ar tevi” ir topa 20. vietā. Trešā spēlētākā latviešu dziesma ir Chris Noah jaunākais singls “Kādreiz” - lielajā topā tas ir 22. vietā.
Šoreiz par mūzikas un vārdu spēlēm izvaicājām Kalvi Bormani no grupas “Rīgas modes”, kuru “Otrā plāna aktrise” ir spēlētākā latviešu dziesma.
TVNET: “Otrā plāna aktrise” ir stāsts par sevis apzināšanos un lēmumu pieņemšanu. Ko “Rīgas Modes” ieteiktu klausītājam tām reizēm, kad lēmumu pieņemšana nevedas tik viegli?
Kalvis Bormanis: Tādos brīžos, kad apkārt valda liels troksnis, manuprāt, vislabāk ir "atzūmēties" un būt savā pasaulē. Pastaiga vai izbrauciens ar riteni svaigā gaisā šajā ziņā ļoti palīdz sakārtot domas, un, protams, arī laiks nāk par labu.
Kas ir tie aktuālie hiti, kas šobrīd uz skan tavā mūzikas izlasē uz riņķi?
Jāatzīst, ka es diezgan maz sekoju līdzi jaunākajai ārvalstu mūzikai - ir reizes, kad kāds jaunums atrod mani, bet pārsvarā esmu tālu no trendiem. Man lielāku prieku sagādā atklāt piemirstas mūzikas pērles. Jau ilgāku laiku esmu ļoti aizrāvies ar grupas "Tears For Fears" mūziku - viņus dēvē par astoņdesmito gadu "bītliem" - tā niansētība, ar kādu viņi pieiet savām dziesmām, ir ievērības cienīga. Pēdējā laikā daudz klausos arī Pītera Geibriela albumu "So" un grupu "The Replacements".
Klausītāju var uzāķēt gan melodijas, gan teksta āķis - kāds āķis ir dziesmai “Otrā plāna aktrise”?
"Otrā plāna aktrisei" ir sena vēsture. Pirmais ieraksts tapa mūsu albuma "Fantastiski" demo sesijās, kas notika 2015. gada sākumā Valmierā studijā pie Lomika. Toreiz, kad rādījām šo materiālu, mums tuvu stāvoši mūzikas cilvēki teica, ka "šī dziesma noteikti būs hits", taču mēs paši īsti tam nenoticējām. Ļoti ilgu laiku šī dziesma stāvēja mūsu ideju atvilktnē kā "TĀ" dziesma, un tikai šogad mēs pie tās atgriezāmies. Es, protams, neesmu objektīvs, bet man viens no "Otrā plāna aktrises" trumpjiem šķiet mūsu ģitārista Reiņa Papuļa iespēles - neatceros, kad pēdējo reizi pašmāju mūzikā būtu dzirdējis tik izteiksmīgu ģitāras rifu kā to, kas vijas cauri dziesmai.
Lai arī mūsu nosaukums ir "Rīgas modes", reizēm mums gribas izdarīt kaut ko pretēju tam, kas šobrīd skaitās modē.
"Otrā plāna aktrises" kontekstā vislielākās diskusijas bija par saksofona solo. Cik esmu dzirdējis, lielākoties mūsdienu popmūzikā dominē tenora saksofons, un, jā, tam var būt lielāks "blieziens". Taču mūsu saksofoniste Katrīne Sabīne Liepiņa ar mūsu dalībnieces Madaras Gailes asistenci iespēlēja savu partiju ar alta saksofonu, kam ir cita skaņa, bet, manuprāt, tieši šī skaņa perfekti iederējās dziesmā. Kompromisam pieaicinājām arī savu jauno grupas biedri Ingu Vamzi, kura iespēlēja solo ar tenoru, un to mēs vairāk ielikām dziesmas "telpā", lai priekšplānā ir Katrīnes partija. Jā, šī dziesma ir popsīga un, iespējams, būs popsīgākā visā mūsu topošajā albumā, taču reizēm mums patīk lietas, kas izklausās kā kļūdas.