Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Sergejs Jēgers koncertprogrammā ar LNSO

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

24. aprīlī plkst. 19:30 Lielajā Ģildē koncertā "Duetā ar kontrtenoru" Sergejs Jēgers pirmo reizi uzstāsies lielā koncertprogrammā ar simfonisko orķestri. Koncertā dzirdēsim arī iemīļotas latviešu solistu balsis.

Dalībnieku vidū būs gan soprāns Kristīne Gailīte, gan mecosoprāns Ilona Bagele un baritons Armands Siliņš, pie Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra diriģenta pults stāsies Mārtiņš Ozoliņš.

Koncerta programmā – skaistākie dueti no baroka līdz 20. gadsimta nogalei, tostarp G. F. Hendeļa, V. A. Mocarta, K. V. Gluka, Dž. Rosīni, Ž. Bizē, Š. Guno, A. Rubinšteina, Ž. Ofenbaha, E. A. Mario un A.Piacollas radītā mūzika.

Ikviens ir aicināts baudīt skaistākās operu mūzikas lappuses un vissavdabīgāko cilvēka balss reģistru – kontrtenoru. Koncerta galvenā ass – publikas mīlulis Sergejs Jēgers, kura radošajā biogrāfijā kopš nesenas pagātnes rakstāma Latvijas Lielās mūzikas balvas skatītāju balsojuma simpātiju balva.

Stilu dažādība un melodiju pārbagātība stāstos par mīlestības dažādajām sejām – tā varētu raksturot šo koncertu.

Līdzās Mocarta mūzikā tērptajam stāstam par žēlsirdīgo Titu no antīkās pasaules un Hendeļa barokālajām pasāžu mežģīnēm no Rinaldo koncertā skanēs Bizē pērļu zvejnieku Nadira un Zurgas duets, kas balstīts romantisma pasaules eksotiskajos sapņos par austrumu zemēm, Ofenbaha pavasarīgi reibinošā Barkarola, Antona Rubinšteina Eņģeļa un Dēmona pārpasaulīgi mūžīgo pretstatu dialogs, E. A. Mario temperamentīgie neapoliešu ritmi un Pjacollas tango smeldzes apdvestie skaņdarbi. Par mīlestības līkločiem vēsta arī pasaka no Pirmā Krusta kara Jeruzalemes iemītnieku un aplencēju dzīves Hendeļa operā Rinaldo. Viens no visu laiku skumjākajiem stāstiem par pēdējo mēģinājumu mīlēt ir Antona Rubinšteina opera Dēmons, kurā mūžīgo labā un ļaunā cīņu izcīna debesu un elles spēki, kam par upuri kā parasti krīt zemes cilvēki. Arī Mocarta operā Tita žēlsirdība varoņu rīcības galvenais vadmotīvs ir mīlestība.

Un mīlestība vada Nadiru un Zurgu Bizē operā "Pērļu zvejnieki". Koncerts dāvā iespēju vēlreiz priecāties par ļoti populārām operu melodijām un ieklausīties arī mazāk zināmās, piemēram, Dž. Rosīni operas Tankrēds taktīs.

Un lai visa koncerta noskaņas vadmotīvs ir Ž. Ofenbaha operas Hofmaņa stāsti pavasarīgā un saldā Barkarola. Dzejnieks Hofmanis saticis daiļo kurtizāni Džuljetu, kuras skaistums valdzina un vilina mīlas lietās gluži neveiksmīgo jaunekli, pastiprinot glāsmaino Venēcijas nakšu un tās kanālu ūdeņu liego šūpu burvību, un Barkarola uz brīdi ļauj noticēt patiesas laimes iespējamībai: skaistā nakts, mīlas nakts, kas tikai pasmaida par mūsu reibumu, laiks, kas aizsteidzas uz neatgriešanos, paņemot līdzi maigumu, nakts, kas maigāka par dienu…

Koncerta "Duetā ar kontrtenoru" idejas un programmas koncepcijas autori ir Indra Rubene, Sergejs Jēgers, Mārtiņš Ozoliņš.

Nepalaid garām!

Uz augšu