Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Kinokritiķe Daira Āboliņa iesaka filmas baudīšanai vienatnē (5)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: kadrs no filmas

Kino ir komunikācija ar sevi. Kino ir attēla māksla. Skatīties kustīgo bilžu mākslu kopā ar ģimeni un draugiem ir bauda. Tomēr nereti ir tieši otrādi – kino ir veids, kā veltīt laiku pašam sev – vienalga, lai atpūstos, sapņotu, kliedētu bezlaiku vai varbūt pat nesajuktu prātā no laimes. Baudīt vienatni un izdzīvot kino var mājās, atliek vien atrast klusāku stūrīti. Tikai jāparūpējas par privātu noskaņu, to palīdzēs radīt planšetdators. Kinokritiķe Daira Āboliņa sadarbībā ar «Samsung» iesaka filmas baudīšanai vienatnē.

 
Eva Grīna
Eva Grīna Foto: publicitātes

Sapņotāji (The Dreamers, 2003). Rež. B.Bertolluči

Bertolluči jauneklīgums, dumpīgums un kino vēstures citāti vienā laidā. Jauni un bezaizpriedumaini cilvēki ļaujas kaislībām. Pietiekami aizraujoši un pikanti, lai neskatītos kopā ar pilnu zāli un nejaušiem blakussēdētājiem.

 
Mīlētāji no jaunā tilta
Mīlētāji no jaunā tilta Foto: publicitātes

Mīlētāji no Jaunā tilta (Les amants du Pont-Neuf, 1991). Rež. L. Karaks

Mūžīgajā mīlētāju pilsētā Parīzē ir jūtas, kas sāp un ir skaistas līdz asarām. Var mīlēt gan pilsētu, gan patiesus cilvēkus. Filmas veidošanas laikā režisors bija iemīlējies savā aktrisē, un tas ir redzams. Ļoti personiska filma.

 
Romas brīvdienas
Romas brīvdienas Foto: publicitātes

Romas brīvdienas (Roman Holiday 1953). Rež. V. Vailers

«Romas brīvdienas» ir absolūti romantiska un nereālistiska filma ar īstu 50. gadu Romu. Tie, kas ir iemīlējušies, tajā gribētu palikt. Odrija Hepberna un Gregorijs Peks savā vislabākajā brīdī.

 
Foto: publicitātes

Lielpilsētas ugunis (City Lights, 1931). Rež. Č. Čaplins

Totāla klasika ar mēmajam kino raksturīgu niansētu mīmiku tuvplānos, izteiksmīgu plastiku un eksistenciālām gaišām skumjām par satikšanos/nesatikšanos lielā pilsētā un lielā vientulībā. Filma parasti pieejama ar muzikālu pavadījumu (taperu), taču to var skatīt arī pilnīgi mēmu. Tomēr der zināt, ka 100% melnbalto filmu izbaudīšanai vajadzīgs ekrāns ar augstu izšķirtspēju, jo melnbaltās krāsas ir prasīgākas nekā košās.

 
Foto: publicitātes

Spogulis (Зеркало,1975). Rež. A. Tarkovskis

Oda mātei un tēvam un neizbēgamajam, kas jāpiedzīvo katram pieaugušajam. Tā ir filma, kuru vajag skatīties vismaz reizi 20 gados, lai saprastu sevi un dzīvi, un Tarkovski. Skaistie Tarkovska mūžības vēji un dievišķi melnbaltie sievietes portreti. Lai būtu pa īstam personisks kontakts ar filmu, vajag to darīt vienatnē. Ja gribas - drīkst raudāt. Mazliet.

 
Natālija Portmane filmā "Tuvāk"
Natālija Portmane filmā "Tuvāk" Foto: publicitātes

Tuvāk (Closer, 2004). Rež. M.Nikolss

Filma ir kā kamerluga ar četriem izciliem aktieriem un attiecību pinekļiem. Var identificēties ar katru no viņiem un iziet kopā caur iemīlēšanos, maziem un lieliem meliem. Psiholoģiski motivēti, skaisti un gandrīz ikdienišķi.

Nepalaid garām!

Uz augšu