Nezinu, vai ir kāds risinājums... Pat nezinu, vai varu piekrist tam, ka elektroniskajā mūzikā trūkst fokusa. Nevar skatīties uz visu elektronisko mūziku kopumā un meklēt tajā kādu fokusu, ir jāskatās detalizētāk, jāanalizē mazākas grupas un žanri, kas ir daļa no šīs elektroniskās mūzikas scēnas.
Vai vari raksturot, kāda īsti ir Baltijas elektroniskā mūzika? Vai esam ar kaut ko atšķirīgi?
Izņemot ģeogrāfiskās atšķirības, vienīgā atšķirība, kuru saskatu elektroniskajā mūzikā no Baltijas, ir tās attīstības līmenis.
Dažviet elektroniskajai mūzikai ir sena vēsture, mūzika pastāvējusi jau tik sen, ka veicinājusi dažādas tendences un ietekmējusi notikumus. Beļģijas «new beat» astoņdesmito sākumā, Apvienotās Karalistes reivu kultūra, tās attiecības ar politiku un protestiem. Savukārt Dienvidāfrikā kvaito (kwaito) mūzikas stila rašanās deviņdesmito gadu sākumā demonstrēja jauniegūtās izteiksmes brīvības iespējas pēc politiskās atbrīvošanās.
Elektroniskās mūzikas vēsture Baltijā šķiet neskaidrāka, lai gan, piemēram, visās trīs valstīs pastāv bagātīga tautiskās mūzikas un etnogrāfisko ansambļu tradīciju kopa.
Nešaubos, ka Baltijā ir elektroniskās mūzikas vēsture, to vienkārši vēl neesmu atklājis. Ticu, ka tā ir vairāk «underground» un grūtāk izzināma nekā valstīs, kas nav bijušas PSRS sastāvā. Man ļoti gribētos par to uzzināt vairāk un kaut kādā veidā to iemūžināt.
Vietējā scēna ir unikāla, jauna, daļēji tāpēc, ka tā ir maza. Jauniem mūziķiem ātri vien ir iespējams kļūt pazīstamiem, dīdžejiem viegli gūt pirmās iespējas spēlēt. Tas nozīmē, ka scēna vēl ir ļoti jauniņa.