Mūzikas ierakstu kompānija "Warner Music" sadarbībā ar Japānas elektronikas un izklaides grupu "Sony" nākamā gada sākumā plāno nodot tirgū "dubulto disku", kas vienā diskā apvienotu kompaktdiskus un mūzikas videoierakstus. Tādā veidā cerot izkustināt pamatīgi iesūnojušo mūzikas biznesu.
"Warner Music" laidīs tirgū "dubulto CD"
Jau pagājuši nedaudz vairāk kā 20 gadi, kopš tika radīts CD, bet mūzikas biznesa giganti nav uzskatījuši par vajadzīgu pielāgoties patērētāju vajadzībām, piemēram, vēl nesen kompaktdisks ar pāris videoklipiem tika uzskatīts par lielu bonusu. To varētu pielīdzināt maldīgam priekšstatam par to, ka internets mūsdienās ir luksusprece. Jaunā produkta izlaišana ir abu kompāniju jaunākais mēģinājums cīnīties pret mūzikas ierakstu pārdošanas apjoma krišanos, raksta "Financial Times". "Warner Music" un "Sony" plānu atbalsta arī trīs citas lielākās ierakstu kompānijas - "Universal Music", EMI un BMG. Jaunajā diskā vienā pusē pusē būs mūzikas albums un otrā pusē - digitālais videodisks (DVD). Sākotnēji šos diskus ražos "Sony", kā arī "Warner Music" kompaktdisku ražošanas struktūrvienība, kas pārdod savas kompaktdisku ražotnes Kanādas "Cinram International". Projekts balstoties uz pašreizējām tirgus tendencēm, kas uzrāda tradicionālo kompaktdisku pārdošanas apjomu kritumu un DVD pārdošanas pieaugumu. Ir patīkami dzirdēt, ka pārmaiņas beidzot ir skārušas arī mūzikas biznesu, tomēr pēdējos piecos gados CD pārdošanas kritums ir acīmredzama tendence. Tāpēc īsti nav skaidrs, par kādām "pašreizējām" tirgus tendencēm varētu būt runa. Tas vairāk atgādina sāju atrunāšanos, lai attaisnotu desmit gadus ieilgušo stagnāciju. Pagājušajā nedēļā publiskotie Starptautiskās skaņu ierakstu federācijas (IFPI) dati rāda, ka mūzikas ierakstu industrijas pārdošanas apjomi pagājušajā gadā ir samazinājušies līdz 32,2 miljardiem dolāru (18,48 miljardiem latu), salīdzinot ar 34,5 miljardiem dolāru 2001.gadā. Kompaktdisku pārdošanas apjoms pērn samazinājās līdz 2,25 miljoniem vienību, salīdzinot ar 2,37 miljoniem vienību pirms gada, savukārt pārdoto DVD skaits pieauga no 34,7 miljoniem līdz 62,8 miljoniem. Lai cīnītos pret kompaktdisku pārdošanas apjomu kritumu, "Universal Music" septembra sākumā paziņoja par disku vairumtirdzniecības cenu samazinājumu par 24%. Savukārt "Sony Music" nesen paziņoja par plāniem atklāt interneta mūzikas servisu, līdzīgu "Apple" un "Microsoft" izveidotajiem. "Warner" tai pašā laikā apspriež iespēju apvienot savu mūzikas ierakstu biznesu ar Vācijas "Bertelsmann" grupas ierakstu biznesu BMG.