Interesants aspekts jūsu daiļradē ir tas, ka nereti akcents likts uz balss izmantojumu. Kas, jūsuprāt, ir sarežģītākais mūzikas radīšanas procesā?
Tomijs: Vissarežģītāk ir rakstīt vārdus. Mēs sākām to darīt, jo strādāt tikai ar instrumentiem kļuva garlaicīgi.
Kīts: Mēs domājām, kā pārdot vairāk ierakstu. Gribējām, lai tie skan kā Electro Techno. Iedvesmojāmies no Kraftwerk, Huana Atkinsa un citiem. Un tagad, dzirdot mūsu ierakstus, pat ja tos nav zinājuši iepriekš, cilvēki atpazīst – tas ir Aux88.
Zināms, ka tehno bija futūrisma deklarācija. To minēja Džefs Milzs. Iecere nebūt nebija radīt pavadījumu ballītēm. Vai jūs tam piekrītat arī šodien?
Kīts: Jā, pavisam noteikti. Mēs turpinām asociēties ar to visu – tehno. Nākotne, tehnoloģijas, kosmoss. Tāpēc, ka esam nūģi, mums patīk sci-fi un viss pārējais.
Tagad tehno ir vairāk nekā 30 gadu vecs. Vai tā vēl joprojām ir futūrisma deklarācija?
Kīts: Mums tā ir. Tā patiesi ir mūsu mūzika. Taču ļoti daudz cilvēku no elektroniskās mūzikas industrijas tajā ieleca, jo tā kļuva stilīga, un tikpat daudz cilvēku, kas tajā bija, vairs nav.
Nezinu vai piekritīsiet man, taču šķiet, ka Eiropa daudz labāk adaptējās tehno nekā ASV.
Kīts: Mēs štatos pārāk bieži nemaz neuzstājamies, reizēm Ņujorkā, Sanfrancisko, Čikāgā. Eiropā ir citādi, vairāk mīlestības pret mūziku. Arī organizatori daudz vairāk domā par pašu pasākumu un to, kā cilvēki to uztvers.
Kā jums šķiet, kāpēc tas tā ir?
Kīts: Vairāk cilvēku ar atvērtiem prātiem.
Festivāla partneri un atbalstītāji: Erica Synths, Gētes institūts Rīgā, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Radošo industriju inkubators Magnetic Latvia, FACT Magazine, CDM.link, T-Studio, Aristīds, Klubs Golden, Realto, Green Print, Dynami:t