Uz Mākslas akadēmiju braucu uz zilu gaisu. Ne man bija kur palikt nekā. Paliku guļam Vērmanes parkā uz sola. Toreiz arī Vērmaņparkam apkārt bija žogs, iekšā dežurēja policists kārtībnieks un es viņam izstāstīju visas savas bēdas, ka lieku eksāmenus un man nav kur palikt. Un viņš man ļāva gulēt. Bet pirmais rīts man bija tāds, ka apgāju akadēmijai riņķī apkārt un nevarēju atrast, kur ir. Iegāju, kad visas labās vietas jau bija aizņemtas. Apsēdos turpat pie durvīm. Tur bija ritenis ar liekšķeri nolikti. Tas bija jāzīmē. Liberts, tāds švītīgs kungs, noskatīja mani no galvas līdz kājām. Man jau bija lauķa drēbes. Mums bija tāds skroderis Poišs... Elstiņš man bija izlīdis laukā. Durvīs parādās Miesnieks ar savu Mefistofeļa bārdu: “Ha, ha, te jau visi ir cauri krituši. Jūs negrifēlējiet nekā, uztaisiet tam ritenim tikai konstrukciju.” Domāju, —velns parāvis, man taču vectēvs bija laivu meistars, vai tad es nevarēšu vienam ritenim konstrukciju uzzīmēt! Todien, kad biju ticis akadēmijā, no priekiem nemaz nezinu, kur es staigāju — tik priecīgs biju.
Jūs esat mācījies pie Purvīša.
Diplomdarbā biju izvēlējies jūras tēmu, bet man ieteica mainīt, jo jūra esot pārlieku kustīga. Rīga gan neesot gleznota.
“Kad es sāku savu diplomdarbu Rīga, atnāca Purvītis. Vispirms apskatījās, kādas man ir krāsas, un iesaucās: ”O, švaki!” Tad lūdza kādu papīru un rakstāmo. Turpat izplēsu vienu lapu no bloka un pasniedzu Purvītim. Viņš apsēdās un rakstīja. Pierakstīja pilnu lapu. Tad pasmaidīja un pasniedza man, teikdams: “Ar šo aizejiet pie Fridlendera un Holendera pēc krāsām uz mana rēķina. Lai jūs varat kārtīgi pagleznot” Nemaz nezināju, kā pateikties profesoram.