Pavadīt visu savu nomoda dzīvi cilvēku pūlī vai pasākumos, kuros pulcējas domubiedri vai aizraujoši un interesanti cilvēki, ir noderīgi, bet neiespējami, jo cilvēkam vajag savu telpu, savu laiku, citiem vārdiem, vientulības brīžus un klusumu. Iespējams, ka šādas vajadzības rodas tikai vecākiem cilvēkiem, kaut kopš bērnības man vienmēr bijusi vēlme kaut kur ik pa laikam nolīst un paslēpties no citiem. Bet šis nebūs stāsts par manu pieredzi, bet par mūsdienu laiku, kad “attālināta” saziņa kļūst par normu vai garīga sabrukuma cēloni, jo mēs katrs gribam sarunāties ar fizisku būtni, nevis datorā redzamu attēlu, tāpēc tik daudzi cilvēki tiecas izmantot jebkuru iespēju satikties ar trīsdimensiju būtni, nevis šīs būtnes divdimensiju bildi.
Tā kā neticu ne kristāla bumbām, ne Taro kārtīm, tad varu droši apgalvot, ka savu dzīvi nespējam ne pilnībā saplānot, ne prognozēt. Diez vai kāds no mums pirms dažiem gadiem varēja iedomāties, ka tikšanās Zoom platformā kļūs, kā dažs labs apgalvo, par jauno “normalitāti” (visai neveikls un briesmīgs vārds). Attālināta tikšanās praktiski ir sinonīms atsvešinātībai, bet tiem, kam nav interneta, tas ir sinonīms galējai izolētībai. Pasaule, kurā rokasspiediena vietā daudzi tikai pamāj ar galvu vai izmanto žestu, kad elkonis saskaras ar elkoni, ķermeņa valodas kontekstā ir radusies jauna sasveicināšanās zīme, kas ielauzusies sadzīvē ar jauno realitāti, kurā dominē virtuālā telpa.
Agrāk cilvēki maskas izmantoja (vismaz filmās), kad laupīja bankas, bet šobrīd pa pusei aizsegta seja ir kļuvusi par ierastu parādību un masku ražošana par varenu industriju, tāpēc diezgan absurds ir apgalvojums, piemēram, ārsta kabinetā: “Jūs daudz labāk šodien izskatāties”, ja vienīgais, ko dakteri redz, ir pacienta piere. Kādā veidā tas viss ietekmē garīgo veselību, lai paliek psihologu un psihiatru un citu medicīnas nozaru speciālistu ziņā, jo arī ne par to būs šis stāsts, un rodas jautājums - par ko tad? Protams, par kino, un vai kino ir mainījies laikā, kad kino zāles ar lielajiem ekrāniem ir ilgu laiku bijušas tukšas, un vai daļa cilvēku pieraduma dēļ neatgriezeniski nav atsvešinājušies no kino kā kolektīvas baudīšanas mākslas?