Latvijas scenogrāfijas skola tiek dēvēta par Andra Freiberga skolu, un vaicāts, cik gandarīts ir par paveikto darbā ar studentiem, mākslinieks atzīst: viņaprāt, viņš ir izdarījis lielu apjomu.
«Tas laiks ir tik maz, un viņos ir jāaudzina mākslinieks. Tie teicamnieki vai tie pareizie izdarīs savu, bet tie neglītie pīlēni - tie ir tie, kas nosaka to scenogrāfiju. Mana intuīcija ir apstiprinājusi, ka tā ir,» teica Freibergs.
LMA ekspozīcija Prāgas scenogrāfijas un arhitektūras kvadriennālē ieguvusi zelta medaļu trīs reizes pēc kārtas, savukārt pērn kvadriennālē pirmo reizi piešķīra Scenogrāfijas skolotāja balvu, un to saņēma Freibergs par darbu, kas iedvesmojis paaudzes. Atceroties to, mākslinieks atzina: «Labi, ka es nesāku raudāt. Prāgā tas ir pasaules līmenis, un nelieloties es varu teikt, ka tā ir jauda.»
Jautāts, kas, viņaprāt, ir mūsu kultūras cilvēku panākumu atslēga, uz kā mūsu kultūra turas, Freibergs pauda viedokli, ka uz ciešanām, jo pārdzīvojums rada pārdzīvojumu.
«Bija rādīts, kā cilvēks lido virs stadiona. Es skatos un domāju, ja nu kaut kas notiek, viņam tur kaut kas saplīst un viņš nokrīt. Es nedomāju par šī lidojuma jēgu un augstākām lietām, es domāju, ka tik viņš nenokrīt. Ja es jūsu priekšā izplešu rokas, es esmu diezgan augstu un lidoju, un, ja es spēju tā naivi ļaut noticēt tam, ka es lidoju, tad tas, man liekas, ir labāk. Tā ir tā cilvēku saskarsmes, teātra būtība, maģija,» vērtēja Freibergs.