Piektdien, 15. maijā Latvijas kinoteātros sāks demonstrēt kritiķu slavēto asa sižeta filmu «Trakais Makss: Skarbais ceļš» («Mad Max: Fury Road»). Populārajā kino portālā «Rotten Tomatoes» šis austrāliešu režisora Džordža Millera veikums tiek dēvēts pat par gada labāko notikumu asa sižeta filmu žanrā, un tas īpaši tiks godināts Kannu kinofestivālā.
Uz lielā ekrāna «Trakais Makss: Skarbais ceļš»
Apokaliptiskais trilleris «Trakais Makss: Skarbais ceļš» ir turpinājums pirms trīs desmitgadēm tapušam kino kulta stāstam par policistu Trako Maksu. Leģendārā asa sižeta triloģija kļuva ne vien par vienu no spožākajiem Austrālijas kino industrijas panākumiem, bet arī par pasaules zvaigznēm padarīja režisoru Džordžu Milleru un aktieri Melu Gibsonu.
Slavenā kino stāsta jaunākās daļas apokaliptiskie notikumi risinās mūsu planētas nomaļākajā stūrī – bezgalīgā, neauglīgā tuksnesī, kur siro motorizētas bandas un ir zudusi jebkāda savstarpējā cilvēcība. Šajā brutālajā vidē pēc traģiskās sievas un dēla nāves par izdzīvošanu cīnās un sirdsmieru cenšas iegūt bijušais policists Trakais Makss. Viņš kļūst par nevaldāmu spēku, kad apvienojas ar dumpīgo imperatori Furiozu.
Par postapokaliptisko filmu žanra aizsācēju dēvētajam režisoram Džordžam Milleram arī ceturtajā tuksnešu policista Maksa franšīzes daļā ir izdevies piesaistīt pašus labākos kino industrijas pārstāvjus. Pie filmas «Trakais Makss: Skarbais ceļš» radīšanas strādājuši ne tikai izcilākie specefektu mākslinieki un cīņas meistari, kuriem izdevies uzburt galvu reibinošas panorāmas un cīņas ainas, bet arī talantīgi aktieri: Toms Hārdijs, kas nomainījis Melu Gibsonu, Šarlīze Terona, Nikolass Hoults, Zoja Kravica, Rozija Hantingtone-Vaitlija un daudzi citi.
Īpašu uzmanību ir vērts pievērts šī apokaliptiskā trillera stilistikai, proti, režisors Džordžs Millers pēc iespējas ir samazinājis dialogu garumu un koncentrējies uz vizuāli grandiozu epizožu radīšanu. Tiesa, tajās nav ne miņas no virspusējības, jo, kā uzsver kino kritiķi, filma «Trakais Makss: Skarbais ceļš», iespējams, ir pēdējā desmitgadē spēcīgākais asa sižeta stāsts, kurš vēl dienām pēc redzētā liek nopietni domāt par eksistenciālām lietām.