Grāmatā "Latvijas grafika. 100 autori, attēli, gadi", kur iekļauti simts nozīmīgākie Latvijas grafikas meistari, blakus tādiem klasiķiem kā Aleksandrs Junkers, Gunārs Krollis u.c. atrodams arī Naftolija Gūtmana (1938) vārds. Pagājušogad meistars klusi nosvinējis savu astoņdesmito jubileju. Nebija nedz jubilejas izstādes, nedz kādas grāmatas, nedz interviju... pilnīgs klusums. Vai nu par meistaru visi ir aizmirsuši, vai arī viņš pats izvēlējies par sevi neatgādināt. Nolēmu uzmeklēt (tas nebija viegli) noslēpumaino mākslinieku, kurš, lai arī negribīgi, tomēr piekrita sarunai.
Jau pirmajā telefona sarunā pirms tikšanās kādā no Vecrīgas kafejnīcām viņš atklāj, ka pēdējos gados viņam būtiski pasliktinājusies redze, bērnībā gūtā trauma, kad kāds puika no tuva attāluma iešāvis acī ar kaķeni, liek sevi manīt, un viņš vairs aktīvi nenodarbojas ar mākslu. "Tikai ar lodīšu pildspalvu veidoju darbus. Vispār esmu šajā ziņā aizgājis diezgan tālu. Ja es tā strādātu pirms piecdesmit gadiem, tad gan par mani būtu izdotas daudzas grāmatas," viņš nosmej.
Viena no viņa lielākajām kaislībām ir klasiskā mūzika, viņš regulāri ar sabiedrisko transportu dodas uz Mūzikas akadēmiju baudīt tur notiekošos koncertus. Taču sarunas gaitā atklājas, ka Gūtmans ir arī liels dzejas cienītājs. "Jā, es mīlu dzeju, man patīk Čaks, taču diemžēl to nevaru simtprocentīgi uztvert oriģinālvalodā, pazūd zemteksts. Ļoti patīk Pols Verlēns, viņa atdzejojumi krievu valodā ir ļoti labi." Taču jo īpaši Gūtmans labprāt stāsta par filmām, par kinematogrāfa ietekmi gan savā, gan viņa laikabiedru dzīvē Rīgā sešdesmitajos.