Jaunais vilnis: 2.konkursa dienas koncerta apskats (245)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Šovakar (29. jūlijā) Jūrmalā, Dzintaru koncertzālē, norisinājās devītā starptautiskā populārās mūzikas jauno dziedātāju konkursa "Jaunais vilnis 2010" otrā diena, kurā skanēja konkursantu valstu hiti.

Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.
Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.

Arī šis vakars tika sadalīts divās daļās, ar diviem konferansjē jeb programmas vadītājiem. Pirmo daļu, kurā savas leģendārās prasmes demonstrēja visi žūrijas locekļi, vadīja padomju estrādes guru Genādijs Hazanovs, kurš klātesošajiem gan atzinās, ka pēdējo reizi līdzīgu šovu vadījis pirms 35 gadiem. Joki par miljardieri Abramoviču, atmiņas par 1939. gada Vissavienības estrādes konkursu u.tml.

Savukārt galveno - konkursantu 2.dienas iznācienu ar kino vēstures etīdēm pa vidu komentēja "Comedy Club" zvaigzne Timurs Rodrigess un "Blestjaščije" dziedātāja Jūlija Kovaļčuka.

Jāpiebilst, ka "Žūrijas vakara" moto bija dziesmas, kas nav nekad agrāk bijušas konkrētā žūrijas locekļa programmā.

Kad pirms koncerta izplatītajā preses relīzē šajā daļā tika solīti dažādi pārsteigumi un interesanti priekšnesumi, tad par vienu "pārsteigumu", proti, tradicionālo konkursa patrona Igora Krutoja sumināšanu dzimšanas dienā, jau sen viss bija skaidrs. Šoreiz ziedi tika arī Igora māmuļai. Skatītāji cēlās kājās un ar ovācijām sumināja patiesi ģeniālo komponistu.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Muzikāli, protams, pārsteigumu gandrīz nebija - tā pati fonogramma, tā pati paštīksmināšanās.

Pirmais uz skatuves kāpa Jurijs Antonovs ar kādu no saviem klasiskā krievu estrādes roka hitiem. Neesmu drošs, vai šāds stila apzīmējums Krievijā tiek izmantots, bet tieši tā tas arī izklausījās - "estrādes roks".

Viņam sekoja Krievijas zvaigžņu pāris Andželika Varuma un Leonīds Agutins, tie paši, kas pirms vairākiem gadiem ierosināja festivāla "Jaunais vilnis" norises vietu pārcelt no Jūrmalas uz Svetlogorsku, kas atrodas Kaļiņingradā. Protams, svilpodams pa skatuvi rosās arī Igors Nikolajevs, turpat arī Krutojs pie klavierēm ar pārlaimīgu sejas izteiksmi un pārējie "Sļivki občestva" grupas dalībnieki

"Kamuški s krutova berežka ... la la la"

Diezgan jocīgs priekšnesums bija mūsu pašu Laimai Vaikulei - "Kogda ja stanu koškoi", taču Raimonds Pauls gan nelika vilties. Kopā ar jaunajiem mūziķiem Rihardu Zaļupi un Raimondu Petrauski absolūti dzīvajā tika atskaņota klasiska Skota Džoplina melodija.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja godīgi,

Paula uzvedībā un attieksmē ir jūtams tāds zināms protests pret visu šo lūpu kustināšanas estētiku.

Cerams, ka šis dzīvais un īstais priekšnesums lika Valerijām, Meladzēm un pārējiem par šo to aizdomāties.

Ne velti pirms pāris gadiem Krievijas Valsts domē tika iesniegts priekšlikums turpmāk saukt pie atbildības estrādes māksliniekus, kuri uzstāsies, izmantojot fonogrammu, iepriekš par to nebrīdinot skatītājus. Pēc kādas domes deputātes domām, skatītājs, kurš pērk biļeti uz iemīļoto mūziķu koncertu, ir iepriekš jābrīdina par to, kā dziedātājs uzstāsies - "dzīvajā vai ar fonogrammu". Taču beigās mēģinājumi regulēt šo jautājumu noslēdzās bez lieliem panākumiem. 2007.gadā Maskavas mērs Jurijs Lužkovs vienīgi panāca to, ka Maskavas domes finansētajos koncertos ir aizliegts uzstāties ar fonogrammu.

Turpinot ar šo atkāpi, piebildīšu ka, piemēram, Ķīnā jau divas popzvaigznes kļuvušas par pirmajiem upuriem (reāls naudas sods) aizliegumam koncertos izmantot fonogrammu, kas tika ieviests pēc skandāla Pekinas olimpisko spēļu atklāšanas ceremonijā.

2.daļa

Arī otrajā konkursa dienā konkursantu sniegumu vērtēja tā pati augstāk minētā viedā žūrija: Igors Krutojs, Raimonds Pauls, Igors Nikolajevs, Laima Vaikule, Valērija, Leonīds Agutins, Jurijs Antonovs, Maksims Fadejevs, Valerijs Meladze un Konstantīns Meladze.

Latvijas dalībnieces "Lady's Sweet" uzstājās septītās, bet grupa "PeR" bija ar desmito kārtas numuru.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Īsi komentāri:

1. Stacy (Somija) - Steisijas repertuārā roks - somu kaimiņu (pareizi - Rīgā dzimusī Steisija taču ir somiete) "The Rasmus" lielākais hits "In The Shadows". Diemžēl arī šoreiz meitene konstanti dzied intonatīvi un tonāli neprecīzi. Viena no vājākajām konkursa solistēm.

2. Gabriela (Brazīlija) - "Mas que nada" mūsdienu deju mūzikas ritmos. Nebija slikti, bet ar šādu tradicionālu vokālu par uzvaru var droši aizmirst.

3. Hila Ben David (Izraēla). Hilas izvēle - kanādiešu mūziķa un rakstnieka Leonarda Koena "Hallelujah", ko vēlāk popularizēja Džefs Baklijs (1994. gadā) un pavisam nesen televīzijas šova "X Factor" uzvarētāja Aleksandra Bērka. Labs dziedājums, laba dziesma un likumsakarīgi labas atzīmes. 

4. Ivans Berezovskis (Ukraina) - "Noč moja lunnaja" - labāk nekā vakar, arī atzīmes labākas. Laba maiņa Nikolajam Baskovam.

5. Music Hayk (Krievija) - vakar ar disko mūzikas klasiku šis puisis netika galā, taču šodien ar krievu valodā dziedātu balādi bija jau labāk.

6. Litesound (Baltkrievija) - baltkrievu "Gain Fast" un Kaspars Zlidnis. Diez kas nav. Žūrijai gan patika...

7. Lady's Sweet (Latvija) - meitenes dziedāja komponista Raimonda Paula lirisko dziesmu ar Aspazijas vārdiem "Circenīša Ziemassvētki".

Diez vai šī dziesma ir klasificējama kā hits, un diez vai šāda saturiski smaga dziesma vispār šajā konkursā iederas.

8. Sona Šahgeldjana (Armēnija) - sarežģīta dziesma. Labs, emocionāls dziedājums, varbūt mazliet netīrs. Arī žūrija to pietiekoši augstu novērtē.

9. Kairats Tuntekovs (Kazahstāna) - vakardienas Maikls Džeksons dziedāja kādu no mums mazpazīstamām Kazahstānas popdziesmām. Dziedātāja smalkais balss tembrs raisīja asociācijas ar 1990.gadu britu popzvaigzni Pīteru Andre. Diezgan simpātiski tomēr.

10. PeR (Latvija) - ļoti jau nu stilizēta latviešu valodas dikcija. Puiši taču nav dzimuši un auguši, piemēram, Kanādā? Tā nedzied pat Ilmārs Dzenis... Klasiskā Aleksandra Kublinska "Noktirne" aranžēta regeja skaņās ar bītboksa pavadījumu un kādu pavisam lieku rečitatīvu angļu mēlē tomēr spēja uzrunāt žūriju. Šoreiz jau labāks vērtējums.

11. Murakami (Krievija) - "emo" versija par 1990.gados populāro "Ivanuški Internešnal" hitu "Tuči". Ideja laba, bet no fakta, ka meitenēm klibo vokāls, nenoslēpties.

12. Niki Monolovs (Bulgārija) - klasisks un garlaicīgs dziedājums. Šeit nav ko redzēt, dodamies tālāk...

13. Пающие труси Ukraina) - balkāniskas tēmas, "Rednex" cienīgs deju zāļu bīts un diezgan primitīvs tautasdziesmas meldiņš, kur grūti noraut kaut ko šķībi.

Publika priecājas un smaida un Darvins kapā apgriežas otrādi.

Situāciju objektīvi novērtēja vien Konstantīns Meladze - 6.

14. Jegors Sesarevs (Krievija) - viens no retajiem, kas arī uzdejo, tuklāt tvistu. "Maskavas bīts". Noteikti labākais no visiem Krieviju pārstāvošajiem konkursantiem. Dzidrs, tīrs dziedājums, laba dziesma, gaumīgs vizuālais tēls. Vēl viens Krievijas Džastins Timberleiks (Justin Timberlake). Pagājušogad arī bija viens tāds...

15. Milk & Kisses (Azerbaidžāna). Pēc vakardienas pelēcīgā "Woman in love" - klavieru pavadīta smeldzīga balāde. Daudz, daudz labāk. Pelnīti augstas atzīmes.

16. Uku Suviste (Igaunija) - igauņu hits krievu valodā, Rišārs Klaidermans pie klavierēm. Šeit kaut kas nav pareizi pašā saknē... varbūt Uku jāmaina nodarbošanās un jākļūst, piemēram, par Igaunijas televīzijas diktoru? Bet žūrijai atkal patika...

17. Tatjana Širko (Ukraina) - viegls 1990.gadu R&B bīts, labs dziedājums, patīkams izskats. Labas atzīmes un līderpozīcija noturēta.

Noslēgumā kopdziesma no "Genesis" repertuāra "I Can't Dance". Ar labu nakti! Līdz sestdienai.

Komentāri (245)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu