Šodienas redaktors:
Krista Garanča
Iesūti ziņu!

Pasakainas pārvērtības – noplukuši māju puduri pārtop par košu ciematu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no Youtube video/AkzoNobel

Krāsas spēj glābt visu – pat garlaicīga paskata pilsētu. To pierādījusi Nīderlandes krāsu ražošanas uzņēmuma “AkzoNobel” globālā pilsētu revitalizācijas programma “Let’s Colour”. Tas ir sociāls eksperiments, kura ietvaros tiek pārkrāsotas neizteiksmīgas pilsētas daļas un pētīts, kā tas ietekmē apkārtējo cilvēku ikdienu. Kopumā “Let’s Colour” programmas gaitā ir pieveikti 2003 projekti, un pēdējais no tiem – kāda panīkuša Turcijas kalnu ciematiņa pārkrāsošana.

Turcijas kūrortpilsētas Kusadasi pievārtē atrodas neliels ciematiņš kalna galotnē, kas laika gaitā bija kļuvis gluži neizskatīgs un atbaidīja potenciālos iedzīvotājus, kā arī tūristus. Projekta ietvaros ar brīvprātīgo palīdzību Turcijas piejūras ciematiņā atjaunotas 400 noplukušas ēkas, vienlaikus uzlabojot ciemata 2000 iedzīvotāju ikdienu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Marshall Türkiye (@marshallturkiye) on

Krāsu ražošanas uzņēmums “AkzoNobel” ciematu izvēlējies tieši tā redzamības dēļ – ciemats atrodas kūrorta tuvumā un neliela kalna galotnē, kas ļauj labi pārskatīt ciema ainavu, turklāt šī apdzīvotā vieta ir pirmais, ko redz tūristi, ierodoties Kusadasi pilsētas ostā. Krāsas ražotāji atklāj, ka ciema pārkrāsošanai tika ziedoti 50 000 litru krāsas, kas to padara par apjomīgāko projektu Turcijā.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Marshall Türkiye (@marshallturkiye) on

Idejas autori ir divi vietējie mākslinieki, kas sazinājās ar “AkzoNobel” programmas vadītājiem un noorganizēja vesela ciema pārkrāsošanu varavīksnes krāsās. Vairums cilvēku neticēja, ka daudzkrāsainībai būs kāda ietekme, tomēr tai patiešām bija spēkā uzlabot atmosfēru ciemā. Jau tūdaļ pēc māju, ielu, ietvju un pilsētas struktūras pārkrāsošanas mainījās ciematnieku dzīve – reiz atbaidošā vieta sāka piesaistīt tūristu uzmanību un motivēja iedzīvotājus padomāt par savu uzņēmumu radīšanu; ja pirms tam kādi iedzīvotāji grasījās ciemu pamest, tad pēc košajām pārmaiņām vietējo domas mainījās.

Nīderlandes krāsu ražošanas uzņēmums “AkzoNobel” kopš 2009. gada sāktajā pilsētu revitalizācijā “Let’s colour” kopumā ir veicis 2003 pārkrāsošanas projektus visā pasaulē, nodarbinājis 47 000 strādnieku un ziedojis 1,5 miljonus litru krāsas. Starp projektiem ietilpst dažādas bērnu laukumu pārkrāsošanas kampaņas, iedzīvotāju motivēšana nodoties fiziskajām aktivitātēm, nokrāsojot kāpnes un skriešanas celiņus, slimnīcu pārkrāsošana, kā arī valstiski nozīmīgu pieminekļu pārkrāsošana.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Marshall Türkiye (@marshallturkiye) on

Nepalaid garām!

Uz augšu