"FBI": Koncertbiļetes lētākas nekļūs

LETA
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Koncertu piedāvājums Latvijā nav tik plašs kā Rietumeiropā, jo šeit katram mūzikas žanram nav pietiekami daudz klausītāju. Latvijā pietiekami daudz klausītāju ir populārajai mūzikai - popmūzikai vai poprokam, intervijā stāstīja koncertaģentūras "FBI" sabiedrisko attiecību koordinators Kristaps Kārkliņš.

Pēc viņa teiktā, Latvijā ir bijuši mēģinājumi rīkot labus un kvalitatīvus džeza mūzikas pasākumus un citus sarīkojumus, kas neiekļaujas popmūzikas žanrā, bet tam nav bijis pietiekami liela pieprasījuma. "FBI" 2008.gadā rīkoja Lū Rīda (Lou Reed) koncertu, kas bija paredzēts inteliģentai auditorijai, taču Rīgā tādam izpildītājam bija grūti sapulcēt vairāk nekā 1500 klausītāju.

Latvijā klausītājiem ir zemāka maksātspēja. Rīgā cilvēku ir vairāk nekā, piemēram, Helsinkos, bet Rīgas koncertu rezultāti nav pat tuvu Helsinkiem ne apmeklējuma ziņā, ne arī ar to, cik klausītājs ir gatavs maksāt par koncerta ieejas biļeti. Līdz ar to koncertu rīkotāji nevar realizēt visas savas idejas.

Kadeka: Jārīko populāru mākslinieku koncerti

"FBI" direktore Inga Kadeka piebilda, ka Latvijā ir jārīko populāru mākslinieku koncerti. Savukārt rīkot nezināma mākslinieka koncertu, stāstot par to, kas ir šis mākslinieks, nav iespējams.

Par augstas klases izpildītāju klausītājs būs gatavs maksāt arī augstu cenu. Piemēram, par grupu "U2" un "Coldplay" koncerta biļetēm klausītāji ir gatavi maksāt jebkādu naudu. Latvijā klausītājiem nav svarīgi, vai biļete maksā 25 vai 35 latus. Koncertu vidējā biļešu cena ir aptuveni 25 - 27 lati. Dārgo koncertu, piemēram, Kailijas Minogas vai "Rammstein" biļetes maksāja 50 latus.

Mēdzot būt gadījumi, ka tieši dārgās biļetes ir pieprasītākas, un problēmas ir pārdot biļetes par vidējām cenām, stāstīja Kārkliņš.

Foto: LETA

Klausītāji no Baltijas valstīm

Viņš informēja, ka uz Rīgu brauc klausītāji galvenokārt no Baltijas valstīm un arī tikai tad, ja kaimiņvalstīs ir veiktas mārketinga aktivitātes. Ļoti retos gadījumos var iztikt ar "word of mouth", kad ziņu par koncertu nodod mutvārdos. Tāda situācija bijusi 2006.gadā ar "Metallica" koncertu Tallinā, kad ne tikai Igaunijā, bet arī Latvijā ļoti ātri tika izpirktas koncertu biļetes. Līdzīga situācija bijusi arī ar "FBI" rīkoto Madonnas koncertu Tallinā 2009.gadā. Taču toreiz koncertaģentūra īstenoja nopietnu mārketingu.

Uz Madonnas koncertu no Latvijas aizbrauca ap 12 000 klausītāju. Baltijas koncertu biznesā tas ir rekords, ja vērtē, cik ir bijis iebraucēju no citām valstīm koncertā.

Koncerta rīkotāji pēdējā laikā novērojuši tendenci, ka pēc pirmo nedēļu biļešu iepriekšpārdošanas rezultātiem vairs nav iespējams prognozēt, kāds būs projekta galarezultāts.

"Pagājušā gada rudenī paziņojām par Kailijas Minogas koncertu. Sākotnējās prognozes bija pieticīgākas, taču vēlāk izrādījās, ka ir pārdotas visas biļetes. Tagad cilvēki pirkumu atliek uz vēlāku laiku un ļoti daudzi cilvēki biļetes iegādājas pirms koncerta," teica Kārkliņš.

Biļetes nekļūs lētākas

Viņš uzskata, ka koncertu biļetes nekļūs lētākas. Pirms dažiem gadiem mūziķi pelnīja naudu ar pārdotiem ierakstiem, tagad viņu bizness balstās uz koncertu biznesu, skaidroja Kārkliņš.

Tāpat koncerta rīkotāji novērojuši, ka mākslinieki ar koncertu vēlas arvien vairāk nopelnīt, tādēļ arī Latvijā koncertu rīkotājiem māksliniekiem izmaksātie honorāri, kas ir tikai daļa no koncerta kopējām izmaksām, no citām valstīm īpaši neatšķiras. Honorārs māksliniekam ir tikai daļa no koncerta kopējām izmaksām, kas salīdzinājumā ar šajā reģionā notiekošajiem koncertiem, piemēram, Helsinkos un Stokholmā, Latvijā nav būtiski atšķirīgs.

"Mūsu ģeogrāfiskais stāvoklis ir tāds, ka ir jākonkurē ar Skandināvijas un Krievijas piedāvājumu. Mākslinieks šurp brauc vai nu tādēļ, ka plānoti koncerti Skandināvijā vai Krievijā, līdz ar to Baltija viņiem ir pa ceļam, vai arī mēdz būt gadījumi, ka izpildītājam bijusi laba pieredze ar koncertiem Baltijā, tādēļ viņš tūres plānā jau automātiski kā galamērķi ieplāno arī koncertu šeit. Tā, piemēram, tas bija ar Kalijas Minogas un "Metallica" turneju, kuri vēlreiz brauca uz Baltiju, jo viņi šeit jau reiz bija snieguši veiksmīgus koncertus un tas jau bija rādītājs, ka Baltija ir nopietns tirgus," skaidroja Kārkliņš.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu