Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

5 spilgtas latviešu soprāna Kristīnes Opolais uzstāšanās pasaulē

TVNET
5 spilgtas latviešu soprāna Kristīnes Opolais uzstāšanās pasaulē
Facebook Draugiem Twitter Whatsapp
Comments

Ārvalstu mediji izceļ Ņujorkas Metropolitēna operas zvaigznes Kristīnes Opolais vokālo talantu, jutekliskumu, emocionāli dziļo lomu izpildījumu un izturību, nereti dēvējot viņu par operas supersievieti.

 
Foto: kristineopolais.com

Dvoržāka «Nāra»

Bavārijas valsts operā austriešu režisora Martina Kušeja uzvesto Dvoržāka «Nāru» pēc tās pirmizrādes dēvēja par šokējošu, pretrunīgu, taču vienlaikus par neaizmirstamu un izcilu. Nenoliedzami tādu to padarīja ne vien režisora interpretācija, bet arī spēcīgais un emocionālais Kristīnes Opolais dziedājums, kura šīs lomas dēļ atteicās no debijas Metropolitēna operā.

Kā izrādījās vēlāk, risks atmaksājās - jo šī loma tika uzskatīta par vienu lielākajiem izrāvieniem solistes karjerā. «Lielisks, drosmīgs un, iespējams, līdz šim izcilākais sniegums Kristīnes Opolais karjerā,» tā tolaik rakstīja ietekmīgais britu laikraksts «The Guardian».

 
Foto: Ekrānšāviņš

Magdas loma Pučīni operā «Rondīna»

Magdas loma Pučīni operā «Rondīna» bija Opolais debija uz Ņujorkas Metropolitēna operas skatuves. Vēlāk «The New York Times» kritiķi rakstīja, ka soliste esot gan skaista sieviete, gan dabiska aktrise ar elegantu, bagātīgi vibrējošu balsi teju katrā frāzē.

«Viņas balss fantastiski saderēja ar izaicinošo Pučīni 1917.gada operas Magdas lomu - jaunu kurtizāni no Parīzes, kas sapņo par īstu mīlestību,» rakstīja Džeims Džordens no «New York Post» .

 
Foto: http://kristineopolais.com/

Čo-Čo-sanas loma «Madama Butterfly»

«Opolais emocionālais ieguldījums Čo-Čo-sanas lomā Entonija Mingelas režisētajā «Madama Butterfly» uzvedumā bija teju sataustāms,» rakstīja «The New York Times» uzreiz pēc pirmizrādes, turklāt norādot, ka Opolais debija esot bijusi patiesi iespaidīga.

Čo-Čo-sana pārmet savai kalponei, ka tā [kalpone] tērē laiku lūdzot dievus, pati atsakās no savas senču reliģijas un izlemj paļauties uz cilvēku dabu. «Opolais juteklīgā un izteiksmīgā balss caurvij un paceļas pāri blīvajam orķestra skanējumam un viņas tēlojumā varēja redzēt kā no jaunas, naivas un iemīlējušās meitenes viņa pārtop par saniknotu māti, vīlušos sievieti, kuras ticība savam vīram ir sagrauta,» tā Opolais uzstāšanos raksturoja minētais «The New York Times».

 
Foto: kristineopolais.com

Debija Mimi lomā

Debija Mimi lomā vienā no pasaulē iecienītākajam Pučīni operām nāca Opolais kā negaidīts pārsteigums, taču vienlaikus atnesa pasaules slavu un apbrīnu par viņas izturību un plašo ampluā. Galu galā operas izrāde tieši tajā brīdī bija skatāma ne vien uz Metropolitēna operas skatuves, bet arī HD tiešraidē visā pasaulē!

Iepriekšējā vakarā Opolais nule bija debitējusi «Madama Butterfly» galvenajā lomā, kad ap 7.30 no rīta viņu sazvanīja Metropolitēna operas direktors Pīters Gelbs, lūdzot uzstāties galvenajā lomā «Bohēma», jo sākotnēji paredzētā solista negaidīti saslima.

Opolais ilgu laiku šo lomu nebija dziedājusi, taču galu galā izaicinājumu pieņēma, jo, kā soliste atzina «Daily Mail», iekšējā balss esot teikusi «Kāpēc ne? Tā ir tava iespēja...» Un tieši tajā brīdī viņa kļuva par pirmo solisti visā Metropolitēna operas vairāk nekā 130 gadu vēsturē, kas 18 stundās debitē divās dažādās vadošās lomās.

 
Foto: kristineopolais.com

Kristīne Opolais un viņas skatuves partneris Roberto Alagna

Šajā klasiskajā mīlas stāstā valda kaisle, ilgas un izmisums, kuru visās niansēs izceļ galvenie solisti - Kristīne Opolais un viņas skatuves partneris Roberto Alagna. «Huffington Post» īpaši uzsver Opolais dziedājumu otrajā cēlienā un noslēdzošajā Manonas ārijā, ko raksturo kā smeldzīgi skaistu.

Jāpiebilst, ka šo lomu Opolais pirmo reizi dziedāja Londonas Karaliskajā Konvetngārdenas operā, kur to 2014.gadā iestudēja maestro, sers Antonio Papano. Jau tolaik šis jauniestudējums Opolais un viņas skatuves partnera Jonass Kaufmaņa izpildījumā sacēla īstu ovāciju vētru.

Jāpiebilst, ka šo lomu Opolais pirmo reizi dziedāja Londonas Karaliskajā Konvetngārdenas operā, kur to 2014.gadā iestudēja maestro, sers Antonio Papano. Jau tolaik šis jauniestudējums Opolais un viņas skatuves partnera Jonass Kaufmaņa izpildījumā sacēla īstu ovāciju vētru.

Nu jau gluži drīz varēsim baudīt solistes sniegumu arī klātienē Latvijā. Jau vēstīts iepriekš, ka Opolais pēc piecu gadu prombūtnes atgriežas Latvijā ar īpaši sagatavotu soloprogrammu. Koncerti norisināsies Liepājā koncertzālē «Lielais Dzintars» 30.septembrī, Rēzeknē koncertzālē «Gors» 2.oktobrī un Rīgā, Latvijas Nacionālajā operā 4.oktobrī.

Biļetes ir pieejamas gan koncertu norises vietu kasēs, gan «Biļešu Paradīze» interneta vietnē www.bilesuparadize.lv un tirdzniecības vietās.

Koncertos Kristīne Opolais muzicēs kopā ar Latvijas Nacionālo simfonisko orķestri itāļu diriģenta Sesto Kvatrīni vadībā. Tajos skanēs ārijas un instrumentālās epizodes no Džuzepes Verdi, Džakomo Pučīni, Pjetro Maskanji, Kamila Sensānsa un Alfredo Katalani zināmām un arī mazpazīstamām operām.

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu