«Spotify» vadītājs aizstāv mūziķu atalgošanas modeli

LETA
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: SCANPIX/REUTERS

Mūzikas straumēšanas pakalpojuma «Spotify» vadītājs Dāniels Eks (Daniel Ek) atbildējis uz pēdējā laikā izskanējušajiem pārmetumiem, ka uzņēmums izpildītājiem maksā pārāk maz. Zviedru kompānijas vadītājs publicējis bloga ierakstu, kurā sūdzas par «pēdējā laikā klīstošajām runām par to, kā «Spotify» pelna uz mākslinieku rēķina». «Mēs uzsākām «Spotify» tāpēc, ka mīlam mūziku, bet pirātisms to draudēja nogalināt,» viņš raksta.

Eks norāda, ka «Spotify» esot izmaksājis divus miljardus ASV dolāru (1,6 miljardus eiro) ierakstu studijām un mūzikas izdevējiem. «Miljards dolāru no «Spotify» pirmsākumiem 2008. gadā līdz pagājušajam gadam un vēl viens miljards dolāru kopš tā laika. Kopā tie ir divi miljardi dolāru. Ja nebūtu «Spotify», izpildītāji un dziesmu autori nebūtu nopelnījuši šo naudu, jo klausītāji izvēlētos pirātismu vai tam ļoti līdzīgus pakalpojumus,» norāda Eks.

«Kad izpildītāji un dziesmu autori dusmojas, ka no straumēšanas viņiem nav atlekusi nekāda nauda vai pats mazumiņš, arī es esmu saniknots,» viņš turpina. «Mūzikas industrija mainās, un mēs esam lepni būt daļa no šīm pārmaiņām. Taču joprojām pastāv daudzas problēmas, kas vajājušas mūzikas industriju kopš tās pirmsākumiem.»

Kā jau ziņots, amerikāņu dziedātāja Teilora Svifta šomēnes izņēma no «Spotify» visu savu dziesmu katalogu. «Pirātisms, failu apmaiņas programmas un straumēšana dramatiski samazinājuši nopirkto albumu skaitu,» Svifta jūlijā rakstīja laikrakstā «Wall Street Journal». «Mūzika ir māksla, un māksla ir nozīmīga un reti sastopama. Svarīgas, retas lietas ir vērtīgas. Par vērtīgām lietām būtu jāmaksā. Manuprāt, mūzikai nav jābūt bez maksas.»

Eks sacīja, ka tik slaveni izpildītāji kā Svifta gada laikā no «Spotify» atskaņotajām dziesmām var nopelnīt līdz 44 miljoniem Zviedrijas kronu (4,8 miljoniem eiro).

Viņš piebilda, ka jauno ierakstu reklamēšana «Spotify» vidē daudziem mūziķiem ļāvusi gūt «lieliskus pārdošanas rezultātus», kā piemērus minot Edu Šīranu, Arianu Grandi, Ladu del Reju un «Alt-J».

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu