«Parīzes Dievmātes katedrāles» aktieri uzlaiko tērpus

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto / Gunārs Janaitis

Latvijas Nacionālajā teātrī top Zigmara Liepiņa opera «Parīzes Dievmātes katedrāle» teātra versijā, un uzveduma pirmizrāde paredzēta 17.maijā. Savulaik šī opera ir ieguvusi Lielo Mūzikas balvu un piedzīvojausi lielu popularitāti Nacionālajā operā, informē teātra sabiedrisko attiecību vadītāja Līga Rimšēviča. Šajās dienās izrādē iesaistītie aktieri uzlaikoja kostīmu mākslinieces Annas Heinrihsones darinātos tērpus.

Izrādes mēģinājumi teātrī rit jau kopš februāra sākuma, visās teātra darbnīcās tiek gatavotas dekorācijas, un gandrīz gatavi ir arī krāšņie kostīmi.

Kostīmu māksliniece Anna Henrihsone: «Parīzes Dievmātes katedrāle» ir mans trešais šīs sezonas darbs Nacionālajā teātrī - ja «Sudraba slidas» un «Ideālais zaglis» bija stingri piesaistītas konkrētam laikam un man bija precīzi jāskatās tā laika mode un izteiksmes līdzekļi, tad

šoreiz režisore ļāva man pilnīgu vaļu domāt par tērpiem ārpus laika un telpas,

un strādājot man bija dota liela brīvība, it kā vēsturisku laiku un notikumu interpretējot mūsdienīgi.

Visi varoņi diezgan izteikti dalās grupās, jo izrādē ir gan salašņas, gan augstākais sabiedrības slānis, tāpēc katru grupu es mēģināju risināt atšķirīgās krāsās, savukārt grupu iekšpusē katram varonim vienalga bija jāmeklē stils un piegājiens, kā risināt viņa tērpu. Es ņēmu katru tēlu kā atsevišķu, pašpietiekamu pasauli, kas veidojas, ņemot vērā viņa rakstura īpašības un ieliekot mūsdienīgā formā.

Un tā viņi katrs kā tāds dārgakmenis spēlē kopējā rotaslietā.

Man pašai visinteresantāk bija strādāt pie salašņu kostīmiem, jo tur nu tiešām bija absolūtā brīvība, turklāt par šo grupu vislielākais prieks noteikti ir teātra direktoram, jo tika izmantots liels daudzums jau norakstīto teātra kostīmu, piemēram, no vairākām žaketēm uztaisot vienu.»

«Tā ir izrāde par spēju īsti un nesavtīgi mīlēt, kas vienmēr un arī šobrīd ir tik aktuāli,» tā iestudējuma izvēli pamato Latvijas Nacionālā teātra direktors Ojārs Rubenis.

Režisores Indras Rogas iestudētajā izrādē galvenās lomas spēlē: Esmeralda - Zane Dombrovska un Beāte Zviedre, Kvazimodo - Juris Jope un Daumants Kalniņš, Gudula - Dita Lūriņa un Marija Bērziņa, Frolo - Mārcis Maņjakovs un Gundars Grasbergs, Fēbs - Mārtiņš Brūveris un Jānis Ķirsis, Flērdelisa - Madara Botmane un Ieva Aniņa, Grenguārs - Mārtiņš Egliens un Kristiāns Kareļins, Klopēns - Kaspars Dumburs un Ģirts Liuziniks, Kopenols - Ivars Puga un Egils Melbārdis.

Izrādē piedalās arī citi Latvijas Nacionālā teātra aktieri, kamerorķestris: Raimonds Petrauskis (taustiņinstrumenti), Rihards Zaļupe (sitaminstrumenti), kā arī koris. Kostīmu māksliniece - Anna Heinrihsone, scenogrāfs - Reinis Suhanovs, horeogrāfe - Inga Raudinga.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu