Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Koncerta apskats: Faithless Rīgā

Koncerta apskats: Faithless Rīgā
Facebook Draugiem Twitter Whatsapp
Comments 1

Šovakar "Arēna Rīga" tika pārvērsta par baznīcu, kurā dīdžejam atvēlēta paša Tā Kunga loma.

Koncerta apskats: Faithless (Rīga, "Arēna Rīga" 26.09.2007.)

Izpildījums: 9/12

Baudījums: 10/12

Skaņa: 7/12

Saturs: 8/12

"God is a DJ" un "Insomnia", tieši šie britu elektroniskās grupas Faithless 90. gadu vidus deju zāļu grāvēji atnesuši Maksi Džezam (Maxi Jazz) un "Māsai" Blisai (Sister Bliss) pasaules atzinību. Iedomājieties, ir 1995. gads, britu džangla zvaigznes Prodigy iekaro deju zāles ar savu "Voodoo People", Bristolē dzimst triphopa bīti, tiek uzņemta paaudzes svarīgākā kinolente "Uz Adatas" ("Trainspotting") - un kaut kur starp Underworld un Massive Attack tam visam pa vidu parādās kalsns, melnādains vīrs, kurš naktīs nevar atrast mieru ("Insomnia") un drīz pasludina visai pasaulei: "Dievs ir dīdžejs!" ("God is a DJ").

Varbūt, virspusēji skatoties, var likties, ka šodien Faithless laiks ir pagājis, ka viņu labākie ieraksti izdoti pirms vairāk nekā desmit gadiem, taču skaitļi liecina pavisam ko citu. Proti, tikai ar 2004. gada plati "No Roots" Faithless spēja iekarot Apvienotās Karalistes albumu topa virsotni (tātad pavisam nesen) un 2005. gadā, izdodot labāko dziesmu izlasi "Forever Faithless - The Greatest Hits", spēja to pārdot vairāk nekā miljons eksemplāros; tas bija 2005. gada pārdotākais deju mūzikas ieraksts. Mūsdienās "Best Of" izlasei tas ir teicams rādītājs.

Faithless jaunākajam studijas albumam "To All New Arrivals" komerciāli tik labi gan nav klājies, taču kritika to novērtējusi pietiekoši atzinīgi, galu galā tur kā viesmākslinieki piedalās Roberts Smits (Robert Smith) un Šona Maršala (Chan Marshall) no Cat Power.

Rīgā Faithless viesojās pirmo reizi, par ko pats Maksi Džezs bija mazliet izbrīnīts - kāpēc šeit nav būts agrāk? Katrā ziņā viņš bija patīkami pārsteigts par Latvijas publikas atsaucību un solījās atgriezties vēl kādu reizi. Kā jau ierasts šādos deju mūzikas pasākumos (piemēram, "Underworld"), izpirktas šķita galvenokārt stāvvietas jeb deju placis, kurš īsi pirms koncerta izskatījās tāds nedaudz pustukšs, taču līdz ar pirmajiem "Insomnia" akordiem palēnām tika pilnībā aizpildīts.

Faithless Rīgā
Faithless Rīgā Foto: TVNET

Kopā ar Faithless mūziķiem bija ieradusies 18 cilvēku liela pavadošā grupa, tai skaitā tehniskais personāls un "Māsas" Blisas gadu vecais dēls, un auklīte. Lai nodrošinātu ģimenes drošību un komfortu, aizskatuves telpās zēnam tikusi ierīkota speciāla istaba.

Bez Faithless kodola Rīgā ieradās arī pastāvīgā "Faithless" dalībniece, lieliskā perkursioniste Suda Keterpāla (Sudha Kheterpal), kura ir uzstājusies kopā ar Kailiju Minogu un vēl viena oriģinālā sastāva dalībnieka Rollo māsu Dido. Koncertā uzstājās arī viesvokālists Leits Kenijs (Leight Kenny) jeb LSK, kurš ir piedalījies Faithless albuma "No Roots" ierakstīšanā, ilggadīgais grupas ģitārists Deivids Randals (David Randall), bundzinieks Endijs Treisijs (Andy Treacy), kurš ir spēlējis ar tādiem māksliniekiem kā "Groove Armada" un Robijs Viljamss.

Koncerta pirmā pusstunda paskrēja nemanot - izskanēja gan "Insomnia", gan "God Is A DJ", gan daži skaņdarbi no jaunās plates. Pēc milzīgā "God Is A DJ" pacēluma lieliskais "Bring My Family Back" it kā deva nelielu atelpu pirms dinamiskā elektroroka skaņdarba "Mass Destruction". Koncerta vidusdaļa ar "Everything Will Be Alright Tomorrow", "What About Love", "Bombs" un citiem noskaņoja publiku uz tīkamu deju soli. Sarunājoties ar satiktajiem paziņām, uz brīdi likās, ka viss grupas "pulveris" it kā jau būtu izšauts pirmajās dziesmās, taču šis iespaids izrādījās mānīgs.

Faithless Rīgā
Faithless Rīgā Foto: TVNET

Koncerts noslēdzās ar teicamiem deju zāles "stampātājiem" (aut. - pozitīva rakstura piezīme) - epohālo "Salva Mea", jauno singlu "A Kind Of Peace", "Muhammad Ali" un noslēdzošo "We Come 1", kurā Maksi Džezs kopā ar publiku praktizēja fantastisku viena pirksta dzenu.

Baudījums, protams, atkarīgs no katra individuāli, taču, ja skatuves malās būtu izvietoti video ekrāni, tad tiem skatītājiem, kas atnākuši mierīgi pasēdēt un paskatīties mākslinieku šovu no malas, baudījums būtu bijis vēl lielāks. Skaņas ziņā, manuprāt, iebildumi varētu būt pret vokālu un bungu apskaņošanu, kā arī brīžiem pārāk maigo un "nepumpējošo" basa un kājas bungas skaņas sakodienu, bet kopumā koncerts izskanēja labā profesionālā līmenī ... man patika.

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu