Vendersa 3D filma par Baušu 2011.gadā papildināts (1)

LETA
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Leta Video

Vācu kinorežisors Vims Venderss (Wim Wenders) atklājis, ka 3D filma par leģendāro avangarda horeogrāfi Pinu Baušu (Pina Bausch) ar viņas deju teātra izrāžu ierakstiem nonāks uz ekrāniem 2011.gada sākumā.

(papildināts ar video)

Režisors sāka strādāt pie filmas kopā ar Baušu, pirms viņa aizgāja viņsaulē šā gada jūnijā. Neskatoties uz horeogrāfes negaidīto nāvi, viņas deju kolektīvs, Vendersa kinokompānija un Baušas ģimene nolēma turpināt uzsākto projektu pēc saņemtajām vēstulēm no visas pasaules ar aicinājumiem neatteikties no iesāktās ieceres realizēšanas.

Runājot ar ziņu aģentūru "Reuters", Venderss paskaidroja, ka 3D formāts nav izvēlēts jaunāko kino tendenču dēļ - pēc viņa domām, citādi nav iespējams atspoguļot Baušas darbu. "Ir daudz dažādu deju filmu, ir pat diezgan daudz Vupertāles deju teātra uzstāšanās ierakstu. Taču, lai ko arī es skatītos, manī tikai pieauga šaubas, jo es biju pārliecināts, ka tā tas nedarbojas - Pinas deju, Pinas mākslu vienkārši nevar adekvāti uzfilmēt. Procesā kaut kas pazudīs. Taču pirms diviem gadiem es noskatījos pirmo 3D filmu, es piezvanīju Pinai tieši no kinoteātra un teicu - es zinu, kā to izdarīt," preses konferencē atklāja režisors.

Vims Venderss (Wim Wenders)
Vims Venderss (Wim Wenders) Foto: LETA video

"Es sapratu, ka ir iespējams ierakstīt un vēlāk demonstrēt ierakstīto deju skatītājiem tā, lai viņiem rastos sajūta, ka viņi skatās īsto izrādi. Divdimensionālajā kino tas nebija iespējams. Tas būtu plakani, vizuāli plakani, un plakani arī emocionālā ziņā. Pinas māksla ir ārkārtīgi sarežģīta. Protams, kustība ir ļoti svarīgs elements, bet arī emocijas un telpa, kur tas notiek. Un es vēl nekad neesmu bijis tik pārliecināts par kādas filmas veidošanu," apliecināja Venders.

"Mēs necentāmies radīt jebkādus efektus, lai padarītu telpu īpaši pievilcīgu, drīzāk pat otrādi. Mēs ļoti uzmanīgi izmantojām tehnoloģiju, es to varu teikt, jo esmu redzējis paraugus. Skatoties filmu, cilvēkiem šķitīs, ka viņi sēž teātrī labākajās vietās. Protams, mūsu kamera atrodas vēl labākā pozīcijā, nekā skatītājs, kas sēž sestajā rindā. Kamera varēja lidot cauri telpai, un es ticu, ka tā spēja ieraudzīt ansambļa neaptveramo darbu un Pinas atstāto mantojumu skaistā un atbilstošā veidā."

Dzimusi kā Jozefīne Bauša, horeogrāfe kļuva pazīstama ar savu ekstravaganto un ekspresīvo deju stilu, strādājot Ņujorkas Metropolitēna operā. 1972.gadā deju mākslinieci ievēroja Vupertāles intendants Arno Vīstenofers un piedāvājis viņa vadīt pilsētas baletu, kas kļuvis par vienu no pasaules ietekmīgākajiem deju kolektīviem, bet Baušai atnesis vairākas godalgas, tostarp arī Eiropas teātra prēmiju un "Zelta lauvas" balvu Venēcijas biennālē.

Venderss, kas ieguvis Kannu festivāla galveno balvu 1984.gadā par filmu "Paris, Texas" ("Parīze, Teksasa"), savu pēdējo darbu "Palermo Shooting" ("Apšaude Palermo") demonstrēja 2008.gada Kannu kinofestivāla konkursā.

Komentāri (1)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu