Spēks haosa stundās. Jay-Z vs. Nas. Kā viss sākās.. (14)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ņujorkas pilsētas radiostacija „Hot 97” Summer Jam koncerta laikā bija tā, kas izraisīja un iededza `batlu` starp Nas`u un Jay-Z. Gadu vēlāk šis koncerts deva dzīvību vēl kādam `batlam`. Laipni lūdzu radio politikā!

2002.gada 26.jūnijs ieies hiphopa vēsturē. Gadu pēc tam, kad Jay-Z pacēla `batlu` jaunā līmenī ar tādām atskaņām, kas pilnīgi sagrāva Nas`a ticamību un parādīja kas pazemoja savu kolēģi - Prodigy (Mobb Deep dalībnieks, Nas`a `beef` upuris). Radio „Hot 97” ikgadējais Summer Jam koncerts varēja būt vieta, kur Hip Hop kopiena varētu vērot kā hip hops ietekmē fanus. Tā vietā, pienāca diena, kad konkurējošajā radiostacijā „Power 105” bija negaidīts viesis. „Esmu šeit, lai mani draugi un mana hip hop kopiena uzzinātu, ka šorīt mani „nolika” Radio „Hot 97”, un mums bija domstarpības par to, ko es drīkstu un ko nedrīkstu darīt viņu Jam šova laikā. Tas ir briesmīgi, un parāda, ka pie varas ir nepareizie cilvēki,” teica Nas „Power 105” dīdžejam Stefam Lova (ironiski, bet fakts – Lova ir bijušais „Hot 97” darbinieks). Tas bija tikai sākums Nas`a komentāru sērijai par radiostacijas politiku. „Kā jūs varat pateikt Nasam, ko es drīkstu darīt uzstājoties? Tādi notikumi ir bijuši jau apmēram 4 vai 5 gadu garumā. Pagājušogad man „uzbrauca” Jay-Z, viņš bija augstprātīgs. Es izlaidu singlu „Ether”, kas bija kā kodolbumba, un viņi visi skraidīja kā apd***usies”. Nebija īsas skaidrības, kāpēc Nasam bija liegta iespēja uzstāties Summer Jam. „Roc-a-fella” īpašnieks Damon Dash pastāstīja allhiphop.com, ka viņa viņa zvans novedis pie šīs blokādes. „Es tikai vēlējos viņu saniknot. Es nevaru repot, bet es varu tikt pie viņa klāt.” Radiostacijas pārstāvji uzsvēra, ka šai blokādei nav nekāda sakara ar Nas vai Jay-Z. Nākamajā dienā „Hot 97” programmu direktore Treisija Klohertija pastāstija „NY Daily News”, ka Nas ieradies uz soundcheck`u, ņemot līdzi karātavas. Viņš plānoja attēlot imitētu Jay-Z linčošanu savas uzstāšanās Summer Jam koncerta laikā. Linčošana?! Tas protams ir pārspīlēti, bet lai kā arī būtu, Klohertija to nevēlējās redzēt. „Es centos aizstavēt radiostaciju, jo man likās, ka tas, ko Nas darīja mēģinājuma laikā, bija nopietni un prettiesiski. Viņš zināja, ka ir robeža un ka mums būs jāsaka nē, un ka tas nav tāpēc, ka viņš ir Nas, bet tāpēc, ka mēs ko tādu neļautu darīt nevienam,” saka Endžija Martinesa, „Hot 97” tiešā ētera darbiniece. Bet Nas, kas nebija pierunājams komentēt šo stāstu, pateica Radio „Power 105”, ka iemesls, kāpēc viņš neuzstājās, ir saistīts ar „Hot 97” netīro politiku. Viņš uzstāja, ka neparādījās koncertā tādēļ, ka radio neļautu viņam izpildīt dziesmu „Ether”. Dziesmu, kas „izsita drošinātājus” viņa „batlam” ar Jay-Z, dziesmu, kuras tapšanu ietekmēja šī radiostacija. Tajā naktī Nas tiešajā ēterā teica: „Hot 97” bija „Takeover” šovs. Tas bija vājš ieraksts, ar kuru Jay-Z mēģināja man uzbrukt. Viņi (Roc-a-fella) „uzsauca” veselu šovu tajā radiostacijā, un es lai to noriju? Viņi atbalsta visu, ko dara Jay-Z. Bet, kad Nas „Dieva Dēls” (God`s Son – pēdējais Nas`a soloalbums) viņiem atbild, tie biedrojas ar velnu. Redziet, tā ir vesela ļaunuma impērija, ar Def Jam (ierakstu kompānija, izdod arī Jay-Z un Roc-a-fella izpildītājus) kā vienu no tā sastāvdaļām. Def Jam maksā „Hot 97” par to, lai radio atskaņotu viņu mākslinieku ierakstus. Tajā pašā laikā konkurējošiem izpildītājiem ir jāpārveido ieraksti, kas skan kā Jay-Z, un viņi sevi iznīcina.” Kritika pārsteidza daudzus no „Hot 97” personāla, īpaši Endžiju Martinesu, kura Nas`u nolēma iesūdzēt tiesā. „Es negribu klausīties radio dīdžeja ierakstus, kas skan drausmīgi, es gribu dzirdēt īstu hip hopu,” teica Nas intervijā „Power 105”. Martinesa to uztvēra kā necieņas izpausmi. „Man likās, ka es vienmēr izrādīju cieņu pret Nas`u. Man likās, ka mums ir labas attiecības, tādēļ, kad viņš mani aizskāra radiostacijas menedžmenta dēļ, es tiešām to nebiju paredzējusi. Parasti es ļauju, lai radio pats tiek galā ar saviem „batliem”. Es tajos neiejaucos, jo man ar to nav nekāda sakara. Tāpēc, ja menedžmentam ir strīds ar kādu mākslinieku, es joprojām izrādu tiem mīlestību. Bet šī ir pavisam cita lieta – Nas uzbruka man personīgi.” Nas tajā naktī izmantoja „Power 105”, lai izteiktu savu viedokli par notikumiem hip hopā. Viņš sāka ar radio „Hot 97” ētera vadītājiem, Funkmaster Flex un Endžiju Martinesu, un tā līdz pat citiem izpildītājiem. Flex`u viņš apvainoja kukuļņemšanā, sakot, ka pats ir maksājis, lai Funkmaster Flex biežāk spēlētu viņa dziesmas. „Man patīk Cam`ron, viņš ir labs vārdu autors, taču viņa albums ir vājš. Jums visiem vajadzētu sākt repot par īstām lietām... Nellij, tu centies „batlot” ar KRS-ONE? Neseko Nasam. Tu vari man sekot, ja būsi patiešām radošs. Mans albums daudzus izskolos par vīriem, jo daudzi no šiem reperiem ļauj Flex`am un citiem noteikt, kas ir forši.” Pēc uzstāšanās radio Nas būs „batli” ne tikai ar Jay-Z, bet arī ar Nelly, Noreaga, Cam`ron, Angie Martinez un Flex. Un tie ir tikai daži. „Es teiktu, ka 97 procenti no tā, ko teica Nas, ir taisnība, jo tas tik dziļi citiem iecirta,” teica Stefs Lova. „Daudzreiz, kad tu zini, ka tie ir meli, tas paiet tev garām. Bet, ja visā tajā ir kaut daļa patiesības, tad tu apvainojies. Es tikai domāju, ka Nas runāja skaļi un patiesi un, ja reiz tu aizdedz degli, kaut kam ir jāuzsprāgst. „Hot 97” aizdedza šo degli. Viņi nomelnoja daudzus cilvēkus tikai tāpēc, ka viņi vadīja monopolu. Un viņi ir spiesti spēlēt godīgi.” Nas apvainoja arī Funkmaster Flex par mainīgo darba politiku. Flex sevi pasniedza divdomīgi: „Cilvēki saka, ka Wu-Tang man maksā. P.Diddy, Cash Money, Jay-Z. Cilvēki saka, ka visi topu līderi maksā par to radiostacijai. Laba mūzika ir laba mūzika. Jūs nevarat man vienkārši samaksāt par to, lai ierakstu klausītos un uzskatītu par labu. Es novēlu Nas`am visu to labāko.” Tajā naktī Cam`rons ierakstīja dažas dziesmas, atbildot uz Nas`a komentāriem. Nākamajā dienā „Hot 97” atskaņoja vienu no dziesmām (freestyle uz Nas „Hate me now” instumentāla), kurā Camron`s izteica apvainojošas piezīmes ne tikai Nas, bet arī viņa meitai. Viņš izspļāva: „Aizved savu meitu pie R.Kelly.” Tā rezultātā Nas meitas māte sasauca Hārlemas zālē preses konferenci. „Jay-Z, Cam`ron un Russel Simmons (Def Jam īpašnieks) būtu jānokaunās par tādas mūzikas veicināšanu, kas aizskar nevainīgus bērnus,” viņa teica. Viņa mudināja boikotēt „Hot 97” un izdalīja savas fotogrāfijas. „Man nav tiesību kontrolēt to, kas notiek. Cilvēki vienmēr pieprasa, lai etiķete visu nosaka, taču visam ir vienmēr ir divas puses,” saka Def Jam direktors Rasels Simmons. „Es saku cilvēkiem, ka ir daudz izdevīgāk nospraust augstākus mērķus. Es nevaru teikt, ka strīdi nesekmē ienākumus, bet ilgākā laika posmā tas ietekmē mūs tikai negatīvi. Mēs atgādinām izpildītājiem, ka viņiem ir jācenšas sniegt no sevis to labāko. Jūs nekad nevarēsiet iesaistīt mani zema līmeņa mākslinieku izvirzīšanā.” „Radio – vai šie sū**tāji vēl kādreiz viņu spēlēs?” Čaka D (no Public Enemy) balss droši vien atbalsosies Nas`a galvā vēl pāris mēnešus, ja nu vienīgi radio „Hot 97” zaudēs savu nozīmīgumu hip hop klausītāju ausīs. Ja izpildītāji – pat Maikla Džeksona līmeņa – ir tikai bandinieki korumpētajā šaha spēlē starp radiostacijām un ierakstu kompānijām, vai arī mūzika būs kompromitēta? Atbilde ir – varbūt jā! Bet galvenais, tik ilgi, kamēr lielākie strīdi tiks parādīti kā „batli” starp mūsu izpildītājiem, hip hop sabiedrība būs sadalīta. /Izmantoti materiāli no allhiphop.com, Vibe, The Source/

Komentāri (14)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu