«How To Dress Well» guļamistabas R&B Rīgā (9)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

8. maija vakarā «Palladium» koncertzālē mums bija iespēja dzirdēt un vērot klātienē vienu no pēdējo gadu interesantākajām R&B mūzikas mutācijām - par «ambiento R.Keliju» dēvētā Bruklinas guļamistabas soula - mūziķa un filosofijas studenta Toma Krela (Tom Krell) projekta «How To Dress Well» uzstāšanos. Pirms koncerta publiku izklaidēja pašmāju indīrokmūzikas dīdžejduets «Can Say No Can Say Yes», kas ir divi domubiedri un mūzikas melomāni - Toms Treibergs un Antra Feldmane.

Toms Krels ir dīvains putns. Ja viņš būtu piedzimis divdesmit gadus agrāk, tad, iespējams, mierīgi ar savām balss dotībām varētu startēt kādā 1990. gadu sākuma pop/R&B boibendā. Piemēram, «Color Me Badd» (kāds vēl atceras episko «I Wanna Sex You Up»?).

Noskaties Color Me Badd «I Wanna Sex You Up»

Taču Krels izvēlējies iet citu ceļu. Saglabājot R&B raksturīgo dziesmu struktūru, falseta dziedājumu, viņš mūziku aranžējis radikāli savādāk, proti, viņa R&B ir ēteriska, ambienta, eksperimentāla noskaņu kolāža par depresiju, ciešanām, iekšējām pretrunām un zaudētiem draugiem.

Ja citos koncertos Krelu uz skatuves pavada divi mūziķi, tad šoreiz pie datora rosījās viens jauneklis, kas laiku pa laikam uzspēlēja arī vijoli. Pats Krels nemaz nav tik introverts, kā varētu šķist, un labprāt sarunājās ar publiku, tiesa, dziesmu laikā viņa acis bija ciet un sejā bija redzama maksimāla koncentrēšanās, lai sarežģītās falseta melodijas tiktu nodziedātas ne tikai tehniski precīzi, bet arī emocionāli izjusti. Krels izmantoja divus mikrofonus - vienu ar un vienu bez efektiem. Ļoti svarīga šova sastāvdaļa bija videoprojekcijas. Īpaši jaudīga bija viena no jaunajām dziesmām, kuras laikā Krels palūdza nodzēst gaismu, lai skatītāju uzmanība fokusētos tikai uz ekrānu.

Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

Koncertā izskanēja dziesmas gan no pirmā «How To Dress Well» albuma «Love Remains» (skat. recenziju), gan pagājušā gada «Total Loss». Arī dažas pavisam jaunas.

Protams, netrūka arī zīmīgās R.Kelija dziesmas «I Wish» kaverversijas. (Pievienoju abu dziesmu videoversijas, lai varat salīdzināt, ar ko tad īsti atšķiras tradicionāls komerciāls R&B un Krela nepieradinātā popmūzika.) Ja R.Kelijs vai Džastins Timberleiks būtu uzvilcis pāris kāšu, tad, iespējams viņi izklausītos tieši kā «How To Dress Well».

Pēc koncerta pamatdaļas beigām Krels vēlreiz atgriezās uz skatuves un kā atvērta grāmata dziedāja a cappella, proti, bez mikrofona un muzikālā pavadījuma. Fonā jau bija dzirdami smiekli un saviesīgas sarunas no garderobēm, kurp devušies nepacietīgākie klausītāji, kā arī kases automātu klaboņa, kas visa koncerta laikā bieži pārsita niansēto un klusināto HTDW mūziku... taču pēcgarša pēc koncerta saglabājās vēl ilgi. Domāju, ka daudzi, kas uz koncertu bija devušies kā baltas lapas, neko nezinot par Tomu Krelu, šodien savā mp3 atskaņotājā vēlreiz atgriežas vakardienas emocijām piesātinātajā koncertā.

Pēc koncerta Krels devies uz klubu «Piens», kur aizballējies un nozaudējis telefonu. Palīdziet māksliniekam!

Komentāri (9)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu