Gada pirmajā pusē ASV gandrīz par trešdaļu mazinājies mūzikas CD pārdošanas apjoms, salīdzinot ar to pašu periodu pagājušajā gadā, liecina Amerikas Ierakstu industrijas asociācijas (RIAA) dati. Mūzikas albumu pārdošanas apjoms gada pirmajos sešos mēnešos nokrities par 31,5%, sasniedzot 494,8 miljonus ASV dolāru (439,8 miljonus eiro). Savukārt ienākumi no CD formātā ierakstītu singlu pārdošanas mazinājušies par 81%.
Augot straumēšanas popularitātei, ASV krītas CD pārdošana
Taču kopumā mūzikas industrijas ieņēmumi tikai mazliet kritušies - līdz 3,2 miljardiem dolāru (2,8 miljardiem eiro), pateicoties mūzikas straumēšanas pakalpojumu popularitātei.
Ieņēmumi no straumēšanas pakalpojumiem un interneta radiostacijām šī gada pirmajā pusē ASV sasnieguši 1,03 miljardus dolāru (920 miljonus eiro). Salīdzinot ar to pašu periodu iepriekšējā gadā, vērojams 23% kāpums, taču ieņēmumi ir līdzīgi kā 2014.gada otrajā pusē.
Straumēšana tagad veido trešdaļu no kopējiem ASV mūzikas industrijas ieņēmumiem.
Līdz ar nelielu mūzikas ierakstu veikalu popularitātes atdzimšanu strauji pieaudzis arī vinila skaņuplašu pārdošanas apjoms. Tas gada pirmajos sešos mēnešos pieauga par 52%, salīdzinot ar to pašu periodu iepriekšējā gadā.
RIAA priekšsēdētājs Kerijs Šermans sacīja, ka jaunie dati atspoguļojot «biznesu milzīgu pārmaiņu priekšā».
«Liels pieprasījums un miljardi straumēšanas reižu ne vienmēr nozīmē godīgas cenas vai taisnīgu spēles laukumu,» viņš norāda.
Pēdējā gada laikā pastiprinājusies konkurence straumēšanas pakalpojumu starpā. Savu pakalpojumu ieviesis tehnoloģiju gigants «Apple», kā arī amerikāņu reperis «Jay-Z» aktīvi reklamē «Tidal», kas sacenšas ar tādiem straumēšanas pakalpojumiem kā «Spotify», «Rhapsody», «Rdio», «Deezer» un «Google Music».
Taču citās pasaules valstīs rādītāji atšķiras. Straumēšana ir ļoti izplatīta Skandināvijas valstīs, kamēr Japānā un Vācijā CD joprojām ir nozīmīgākais mūzikas ierakstu formāts.