System of a Down «Mezmerize/Hypnotize» (31)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Novembra beigās amerikāņu smagie rokeri «System Of A Down» laida klajā turpinājumu pavasarī izdotajam albumam «Mezmerize», šis fakts noteikti ir labs iemesls, lai «Mezmerize» un jauno «Hypnotize» beidzot aplūkotu kā vienu veselu dubultalbumu.

System of a Down «Mezmerize/Hypnotize»

(Sony)

11/12

9/12

Jāsāk laikam ar to, ka jāizklīdina beidzot mīts, ka System Of A Down spēlē new metal žanrā - System Of A Down būtībā nav nekā kopīga ar 90. gadu vidū izveidojušos «numetal» kustību, vienīgais viņu «grēks» ir tas, ka grupa trāpījusies tieši šādā laikā un vietā. Proti, SOAD bija lemts kļūt par Losandželosas «numetal» invāzijas sastāvdaļu kopā ar Korn, Coal Chamber, Deftones, Fear Factory un Snot.

Grupas žanrisko atšķirību apliecina arī abi grupas jaunie albumi, kas smēlušies iedvesmu no agrīnā trash metal, pankroka, hc un folkmūzikas. Abus albumus producējis ģitārists Darons Malakjans (Daron Malakian) un Riks Rubins (Rick Rubin), kas savulaik strādājis ar «Beastie Boys», «Public Enemy», «Red Hot Chili Peppers» u.c.

System Of A Down varētu uzskatīt par armēņu grupu, jo, šķiet, trīs no četriem mūziķiem apgalvo, ka viņiem ir armēņu saknes. Seržs Tankjans un Džons Dolmajans dzimuši Libānā, savukārt Šavo nāk tieši no Armēnijas. Ja nemaldos, armēņu etnoss ir viens no senākajiem pasaulē un tieši armēņi bija vieni no pirmajiem, kas pieņēma kristietību.

Grupai nav sveši politiski manifesti, tas jūtams arī dziesmu tekstos, piemēram, pirmajā albumā SOAD skar 1915. gada armēņu genocīda tēmu, kritizē vardarbību, medijus u.c. Tiesa, mūzikas kritiķi dzēlīgi atzīmē, ka bieži vien dziesmu teksti ir stipri nesakarīgi un pat bērnišķīgi.

Taču atpakaļ pie mūzikas - «Mezmerize/Hypnotize» var uzlūkot kā vienu veselumu vismaz divu iemeslu dēļ: 1. Abu plašu muzikālais materiāls tapis vienas ierakstu sesijas laikā. 2. «Hypnotize» pēdējais skaņdarbs «Soldier Side» saplūst kā viens vesels ar «Mezmerize» ievadošo «Soldier Side Intro» - viens un tas pats motīvs.

Foto: Publicitātes foto

Atšķirībā no 3,5 miljonos pārdotā 2001. gada albuma «Toxicity» jaunajā veikumā par pilntiesīgu vokālistu kļuvis ģitārists Darons Malakjans, par ko daudzi grupas fani nemaz tik sajūsmināti nav.

Albuma pirmais singls «B.Y.O.B.» («Bring Your Own Bombs») iesākas gluži kā kāds Metallica 80. gadu «trash», līdz iegūst SOAD raksturīgo austrumu folkmūzikas ietekmētu skanējumu. «Mezmerize» viena no virsotnēm ir liriskais «Lost In Hollywood», savukārt nedaudz elektroniskais «Old School Hollywood» pat atgādina pēc dziedājuma kaut ko no Džona Laidona («Sex Pistols») daiļrades. Kopumā, manuprāt, «Mezmerize» ir pārāks par otro daļu, tas ir daudz krāsaināks un žanriski daudzveidīgāks.

Otrais disks «Hypnotize» iesākas ļoti pārliecinoši, ar «galvu noraujošo» «Attack», taču turpinājumā ieslīgst zināmā SOAD skaņas rutīnā. Kaut gan tie fani, kas dod priekšroku smagākam SOAD, noteikti par labāku varētu atzīt tieši «Hypnotize».

Rezumējot par pirmo plati 11 balles, par otro - 9, vidējais 10. Labi!

Izdošanas datums 17.05.2005. Izdošanas datums 22.11.2005.

Komentāri (31)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu